21 december

Det ar perfekt anda, att kunna gora precis som en vill nar en inte jobbar. Vaknade tidigt som vanligt, fick kampa lite for att komma loss fran min kramgoa kille och ta mig till vattenkokaren i koket. Jag vaknar alltid forst och det ar harligt att dricka en kopp te i soffan och skriva i resedagboken. Jag vacker Daniel och fragar om han vill ha frukost, han svarar oftast somnigt att, ja, han vill ha kokt agg. Jag kokar dem i tre minuter sa att de blir perfekt losa och sen ser vi pa Vanner. Vi ser alltid pa vanner nar vi ater, frukost, lunch och middag.
 
Jag gjorde mig i ordning och promenerade till stan sjalv. Fotade lite saker och fingrade pa ett armband med hjartan jag fatt av nagra vanner - det ar ett kompisarmband till deras sota lilla dotter. Ibland ar det jattevarmt och jag far ta av mig skjortan, sedan ar det kallt igen. Pa med skjortan. Knappa Melbourne.
 
Jag gar ner till korsningen av Swanston Street och Lonsdale Street. Gar nerfor Lonsdale och forbi den goda sushin for $2 rullen till frisorsalongen jag sett dar. Jag behover inte boka tid och far klippa mina slitna toppar for $30, det ar sa billigt, ungefar 180kr. Men har stylar de inte haret och piffar, men det gor inte sa mycket. Pa veckodagar, pa formiddagen kan en klippa sig for $20. Helt sinnes.
 
Gar till biblioteket och satter mig vid en dator och oppnar tio flikar. Spelar musik pa Grooveshark och laser om uteliggare i USA, laser bakom luckorna pa den feministiska julkalendern (www.feministiskjulkalender.tumblr.com) och gar in pa mina favoritbloggar. Daniel, ja, han promenerar pa stan tror jag. Men han ska ringa sen och sa ska vi nog ta en kaffe. Eller lunch. Lite som en date.
 
Pa tisdag ar det julfton och den ska vi fira med vara tva norska tjejkompisar vi traffade nar vi seglade runt the Whitsundays. Sa himla trevligt. For norska ar ett sa glatt sprak och inte sa svart att forsta trots allt.
Kommentera inlägget här: