Den dar javla pluggfragan

Promenerade fran Richmond till CBD i min favoritkjol. Den dar svarta plisserade jag kopte pa Sisters-rean for ar och dar sedan. Lyssnade pa Harry Potter och andades in den varma sommarluften som lagt sig som ett suddigt tacke over Melbourne. Jag kollade in den fina katedralen vi alltid beundrar och tankte pa hur manniskorna som byggde den maste varit sa noggranna. Gick till det stora kopcentret pa hornet av Swanson St. och LaTrobe St. for att byta min bok. Det fanns ingen bra att byta med sa jag kanske far ge Da Vinci Koden en chans till.
 
Gick till det massiva vackra biblioteket mittemot och satte mig ner vid dator RB19. Knappade in www.studera.nu i adressfaltet och har fortfarande, tva timmar senare, inte fatt nagon klarhet i vad jag vill plugga. Hur tar jag reda pa det? Ar det en sjalvfortroendefraga? Tycker jag verkligen inte att jag ar bra pa nagonting speciellt? Brinner jag inte for nagot?
 
Jag ar radd att om jag satsar pa matlagningen att jag kommer trottna. Att det blir for vardagligt och att jag kommer sta i nagot kok och skala potatis. Hatar gymnasievalssituationen i 9:an sa oerhort mycket. Ville ga bygg, ville vara praktisk, ville skapa. Visste inte hur en pendlade till Boras fran Marback. Fick ingen information. Valde teknik och allting jag verkligen INTE gillar. Valde inte sprak, valde inte ett program dar jag fick skriva ens. Och har star jag pa samma satt som jag gjorde i nian. Infor ett val dar jag inte alls vet vad jag vill gora men som ska avgora hur mina nasta ar i livet blir.
Kommentera inlägget här: