Nittonårsfirande, soldagar och grillkväll

Bland det bästa jag vet med England är deras kärlek för dekorationer och kort till olika tillfällen. Köpte på mig lite ballonger när jag var där sist.
Mormor, lillsyrsan och Daniel innan vi högg in på tacosen.
Vi gav Cheyenne ett hemmagjort presenkort på en kånkenväska - hon blev så himla glad!
Sedan kom två av hennes vänner och ringde på. De hade skrivit en låt och sjöng den och spelade ukelele i trapphuset. Sedan fick hon presenter och dessa ASGODA kakor.
Gårdagens somriga utstyrsel. Favoritsandaler köpta i Australien, en gammal kjol och mitt enda vita linne som jag spiller på varje gång jag använder det (choklad just nu).
Jag älskar Sveriges natur. Sjöar och skog.
Vi var ju som bekant på loppis igår. 
Fina gamla bygglampor sålde de, men det blev inget köp.
Så hade de ett brassband som lirade i solen.
Och så tog vi en kaffe på en bänk. Jag frågade om jag fick köpa några av deras fina muggar (tillverkade i England <3) men det fick jag inte :(
Så när jag köper hus vill jag ha något sånt här - en liten grej vid vattnet som en kan duka upp på och äta vid.
Efter någon timmes solning hemma i Sparsör åkte vi in till stan för att äta lunch. Blommande träd, blå himmel och fina byggnader i Borås.
SE BARA!
Vi dukade upp sushi och misosoppa på en bänk i solen. Typ min drömlunch med min drömkille.
Fick sms från Julia som löd "Är du omkring Borran? Glass? ;)". Det nappade vi på! 
Efter någon timme eller två åkte vi hemåt, bytte bil och sedan fick jag skjuts hem till Ulricehamn.
Var hemma en knapp timme innan jag stack upp till Elin för grill.
De ropade in grannen som hade en kockutstyrsel på sig!
Det enda som fanns kvar i köttväg på ICA var marinerad fläskytterfilé.
Allt var så gott och jag var hungrig - därav suddig bild. Gott kött med ugnsbakad potatis, sötpotatis, morötter och champinjoner. Sallad och stekt sparris. Fetaostsås. NAM.
Bland alla goa personer där fanns bland annat fina Thure!
Kommentera inlägget här: