Igår och idag

IGÅR
Igår gick jag på helg och vi var bjudna på middag hos Julia och Micke. Det hade regnat hela dagen men när vi kom dit sprack det upp och vi skymtade den blå himlen för första gången på evigheter.
Jag älskar deras inredning. Det är så mycket musik och kultur över allt de har framme. 
Och att färgkombinationerna var så matchande i självaste rummet men att varje rum var olikt det andra.
Julia hade styrt upp lite förrät på ostar, salami, päron och kex. Det botade min huvudvärk.
Sedan fick vi en helt enormt god kycklingrätt med gräddig sås med smak av provencalska kryddor, soltorkade tomater och fetaost <3 
Micke hade varit och tränat fotboll och kom några timmar senare. "Meeeh, ta inte kort på mig nuuuu!"
 
IDAG

Och idag, ja. Jag gick upp ett par timmar efter Daniel åkte till jobbet och har redigerat färdigt alla utvalda bilder från vår långresa. Av våra sammanlagt åtta tusen bilder har jag valt ut en tvåhundrafemtio stycken som nu ska in i fotoböcker.
Det regnar ute och magen kurrar, så nu blir det lunch. Ska sedan ta tag i andra viktigheter jag skjutit upp hela veckan. Det här är den längsta helgen jag har i månaden men varje dag har jag något inplanerat så nu känns den jättekort, haha. Kan ej avslöja vad som händer imorgon förrän söndagen är här. Ska se om jag kan bjuda på lite bilder då!
Sandra Leone:

Vilket underbart hem!

Svar: Kan bara hålla med dig!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: