Året som gått: (feb) mar apr

En fortsättning på februari men ändå början på hemkomsten. Här kommer ett par överraskningsvideos:

Efter att jag överraskat lillsyrsan med att komma hem på en vanlig onsdag spenderade jag kvällen hemma med henne och mamma. Dagen efter väntade jag egentligen bara på att Thure skulle hämta mig för att gå ut och festa i Borås. Vi överraskade Sofie som ovan <3
Dagen efter det, alltså fredagen, whatsappade jag med Malin och Nana om hur jag och Daniel skulle vidare till Kambodja på måndagen. Egentligen satt vi i mammas soffa och åt räkor för att sedan åka och överraska när Thure gav oss klartecken att Nana kommit till Let's Dance-hänget hos Malin efter jobbet. ÖVERRASKA MERA!
 
MARS
(Med en övervägande del mobilbilder pga helt oinspirerad ett tag.)
Jag gick omkring i en bubbla av överraskningsrus (surprisade Marika på bokhandeln en dag med, så underbart  ♥). Den svenska vårluften och alla kramar med människor jag saknat var så himla underbart. Att inte behöva tänka på jobb var helt fantastiskt, för jag och Daniel hade nämligen bestämt att vi skulle åka till England innan vi tog tag i livet.
En dag hälsade vi på Emma och Magnus och blev bjudna på semlor (obs mitt favoritfika) och kaffe. Och på internationella kvinnodagen åkte jag med mina favoritdamer ner till Göteborg för att hitta en balklänning till Chey.
Jag och Daniel hade stenhårt bestämt oss för att ta till vara på Sverige och allt vi saknat med det. Vi uppskattade naturen på ett helt annat sett. Så även om bilderna visar en sjö i ett grått och kallt Sparsör stod vi och njöt av att det var just en sjö i Sverige med typiska svenska växter runt om.
Maten var något jag var mest glad över att komma hem till. En lördag gjorde jag, Malin och Sofie en superbrunch hos den sistnämnda. Vi satt i flera timmar, åt och pratade och jag var lyckorusig. Det minns jag. Sedan följde frukostar som den till höger de flesta vårdagarna (ett berg av stekt spent, svamp, ägg, bacon, ost och avocado på knäckebröd).
Jag gick runt i mina Thailandsköpta prickiga brallor och hejade på våren. Det tog bara ett par veckor för mig att vilja ha värme efter att ha längtat efter att ha pälsa på mig tröjor. Jag hann bli trött på kommentarer i still med "åh vad smal och fin du blivit!"; med tanke på att jag varit magsjuk i 1,5 månad och därmed gått ner några storlekar och ständigt blev påmind om att smal = fin snygg vacker accepterad = vad glad att jag vad smal samtidigt som jag fick sån jävla ångest varje gång jag kände att jag lagt på mig någon centimeter. KNÄPPA SAMHÄLLE! För jag är assnygg oavsett strl 36 eller ej btw fyi. /rage rant over.
Och våren, den kom. Ett stilla Åsunden och en annan dag där vi kramade om Micke och Julia över en kaffe.
Det knäppaste av allt var hur vi inte längre sov ihop varje natt efter sex månaders ständiga sällskap, visste exakt vad den andra gjort på dagarna och fick längta jämt efter varandra. Varje gång vi sågs var som en ny överraskning då vi hade glömt av att vi ägt andra kläder än dem vi rest med! Min bästa person.
Istället för att åka vidare en månad till i Asien bestämde vi oss alltså för att åka hem och sen till England för att visa Daniel 'what all the fuss is about'. Vi sov hos mormor och blev bjudna på underbar frukost varje morgon <3
Han passade in i så bra och det var så himla fint att bara visa alla skrymslen Rugby har, gå runt i timmar på Poundland/99p shop (haha, på riktigt) och i varenda en av secondhandbutikerna. 
Bästa mormor pratade nonstop om allt från Englands ekonomi till hur mycket hon älskar Bones. Vi hade himla fint väder och kvällshimlen var ju.. ja, fantastisk.
Vi hann även med shopping, stros och mängder med kaffe i Coventry och Leamington för att sedan avsluta i Nantwich och Manchester hos vänner till min familj ♥
 
APRIL
April kom och vi fick båda tillbaka våra gamla jobb. Min ångest började ta form av många olika anledningar och jag fick plocka fram mitt hederliga gnisselskydd jag inte behövt på hela resan. Det var liksom ingen som berättat om hur svårt det är att komma hem, om hur SÅ mycket hinner ändra sig och människor likaså. Men jag började min hemkomst från England med att direkt boka en resa till Edinburgh. Taggad tjej till höger som skulle åka iväg på sin första ensamma resa (England räknas ej pga bor hos släkt).
Som ni kan tänka er var jag helt förbluffad. Jag prickade in fem dagar utan regn och med sol!
Första gången jag gick runt på stan och såg slottet på sin höjd och alla tegelbyggnader, hjärtat bara slog hårdare ju mer hemmastadd jag kände mig.
Jag turistade vidare på the elephant house där J.K Rowling skrev de första Harry Potter böckerna och träffade framförallt Jennifer för första gången. När vi drack kaffe och fikade och pratade nonstop om typ, allt, då var jag så hemskt glad över hur internet förde oss samman.
Hon frågade om jag ville ses nästa dag med och kanske gå uppför Arthur's Seat. Jag ville ju inget hellre! Så vi pälsade på oss och JÄKLAR vad det blåste. Vi avslutade vår dag på 10 to 10 in Delhi med underbar indisk mat och sa att vi verkligen måste ses igen.
Jag kom hem och bestämde träff med tre av de härligaste brudarna jag vet; vi blev en kvartett genom jobbet. Årets första uteserveringshäng och snack om hur vi hatar slackers på arbetsplatser. Powertjejer!
Sen vart det påskafton och jag taggade med snyggMarre innan vi drog vidare på förfest. 
Och för att avsluta denna vårmånad firade vi lillsyrsans 19årsdag med att hon åkte och gjorde sin audition för gospellinjen på Glimåkra Folkhögskola. Det var pollenkaos utanför lägenhetshuset och jag längtade efter shortsvärme.
Jennifer:

Åh, så knäppt att vi inte ens känt varandra ett år?! Känns som att du varit en del av mitt liv så mycket längre! <3

Svar: Jag kan bara hålla med! Känns som en livstid av minnen redan <3
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: