Lucka 12: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan

Det här är ett bidrag till Emily Dahls julkalender. Önskar att jag varit med från början, men hakar på på mina favoriter fram tills jul istället!
Den här bilden är tagen när jag och min lillasyster, Cheyenne, var påväg till Göteborg i somras. Hon hade en heldag planerad där hon skulle guida mig till de bästa secondhandställena i stan och bara få umgås, en perfekt 23årspresent helt enkelt.
 
Bilden tar mig till gröna parker med takeawaysushi, Håkan Hellström texter, en kall cola mot en solvägg, sandaler och prickiga kjolar, blommönster, keps och shorts och mjukglass med jordgubbstopping. Blundar jag nu känner jag lukten av grillrök blandat med doften av all växtlighet jag nyser av men samtidigt älskar. Ljudet av ett gäng mopeder i bakgrunden och glada skratt och rop från människor som samlas om kvällarna. Att fastna i sommarregn, beställa pizza och krypa upp i en soffa med en varm tröja och strumpor som en inte har på sig annars de där månaderna. Dagar som går och där jag har på bikini och äter jordgubbar till frukost och gör sommarsallader som alltid innehåller mozzarella och oliver. Jag tänker på Summerburst-helgen där vi spenderar timmar i sol med god dricka, sällskap i världsklass med housemusik och andra tunga beats som får sinnet att ljubla och kroppen att dansa. Grillkvällar vid sjöar och kubb i någons trädgård. Att läsa min bok i en solstol efter jobbet och äta alla måltider utomhus. Att typiskt svennegnälla litegranna över hur varmt det är men samtidigt njuta oändligt mycket.
 
Sommar alltså.
Kommentera inlägget här: