Making my own 2014

✓ Åka till Edinburgh 
Lära mig göra pulled beef / pulled pork
✓ Satsa mycket tid på matlagning
✓/ ✕ Oroa mig mindre för att livet inte är utstakat nu → det går upp och ner men mina prioriteringar ser annorlunda ut än vad de gjorde i början av året. Det känns bättre nu än i januari.
✓ Rösta på F!
✓ Lära mig fotografera bättre
✓ Gå en kurs / anmäl mig till en kurs
Gör en film från min och Daniels resa
✓ Make a roast dinner
✓ Fortsätt vara öppen feminist
Lära mig ackord på gitarr
✓ Umgås mer med Cheyenne (tills hon flyttar :( )
Sluta jaga vänskap som rinner ut i sanden
✓ Fokusera mer på allt jag har och inte så mycket på det jag inte har
✓ Våga testa ett nytt jobb → ändrade inställning helt när jag fick testa på en ny arbetsplats i ett par veckor och det gick kanon.
✓ Testa tre nya maträtter → haggis, musslor, oxfilé wellington.
Läs en ny bok varje månad → det gick hur bra som helst när vi var utomlands, sen rann det ut i sanden helt! 
✓ Brevväxla mer
✓ Ge mer gåvor utan anledning
✓ Massera mig mer
✓ Ta hand om min kropp (ät mindre av det jag inte tål)
✓ Var ute mer
✓ Utforska Göteborg
✓ Testa Troys (en bekant nere i Australien) dippsåser
✓ Gör egen sushi
Researcha inför framtida resor
Ta hand om mina tänder bättre
Tälta mera
✓ Framkalla foton Gör fotobok från resan
✓ Kolla upp min mage och mina allergier
✓ Prata med psykolog om jag behöver → pratade med kurator om min ångest i två omgångar,
✓ Lär mig göra falafel
✓ Fortsätt skriva mycket
✓ Gör något jag aldrig gjort innan → åka utomlands själv, hyra lägenhet en kort tid/i andrahand, flytta ihop med någon, ta en riktig semestervecka, anta erbjudande om fotojobb och dessutom prata betalning för det.
✓ Våga satsa på saker trots jobbrisk → bokade resa till England trots dåliga tider på jobbet,
✓ Ta konflikter, diskutera problem, ifrågasätt.
✓ Våga tro på att människor tycker om mig
✓ Säg ifrån mer
 
Jag skapade den här listan med mål för året när jag satt i soffan i Melbourne i december förra året med inspiration från Flora. Det har varit fint att kunna plocka fram den och påminnas om saker jag vill göra och inte saker jag måste göra. Jag ska skapa en ny lista för 2015 och det kommer nog bli en utmaning i sig då jag är hemma och inte har en distans till mina måsten på samma sätt som sist. Att förbjuda något i vardagen gynnar mig ingenting, de här punkterna förgyller bara livet och om jag exempelvis inte tältar mer (eller alls det här året, haha) - vad gör det?
 
Ett gott nytt år till er, kära läsare. Tack för att ni hänger med mig här, ni är så himla bra!
Sandra Leone:

Jag har också försökt att skriva en nyårslista. Det är så peppigt med nya rutiner tycker jag.

Svar: Håller med dig! Rutiner eller mål som bara lyfter en liksom!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: