Tisdag, en till ledig dag.

Jag skulle sova vidare när Daniel gick upp men när han ropade om kaffe vaknade jag till och tänkte att det är väl lika bra att gå upp. Åkte hem till uhamn och klädde på mig mitt kjolset jag velat ha på mig så länge men inte haft tillfälle. Ett kuratorbesök väntade ♦
Sen gick jag vidare till Format för att äta lunch med en väldigt saknad Johan. Vi är lika gamla, typiska skolrivaler (Företag vs Teknik) men blev, typiskt i tiden, facebookvänner och tog selfies på alla fester. När Daniel och jag var ute och reste bestämde vi oss för att sticka över till Gili Trawangan när vi ändå var på Bali. Där jobbade nämligen Johan som fridykningsinstruktör. Så himla kul att mötas på andra sidan jorden och sen hemma igen.
Här är han! Asbra person. Vi pratade mängder om kärlek, vegetarianism, hur en ska förväntas trivas i Sverige och massor med annat. Efter kaffet gick vi bort och kramade om Marre som i vanlig ordning jobbade på Akademibokhandeln. Hejdå sa vi och sa att vi får ses snart igen!
Hela eftermiddagen spenderades med bildredigering i myskläder tills mamma kom hem, då svängde jag ihop en favoritsoppa: potatis -och purjolök (för att hålla den vegetarisk, skippa baconet på slutet i receptet). Till den åt vi rostat bröd med blåmögelost, yummie!
Klara:

Åh alltså purjopotatissoppa har ju en solklar plats på favvolistan!!

Svar: Eller huuur! Tae typ bara 20 min att laga med, asbra!
Nastasja Thor

jennifer:

Åh, vilket fint kjolset!! Passar dig perfekt! :*

Svar: Pusstack goding!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: