Två dagar

Igår kom min bästa lillsyrsa förbi för att hänga i lyan medan vi plockade svamp och hon väntade på sina vänner.
Vi hittade cirka en matlåda med kantareller och en stor Karl Johan som är min första jag ska prova på att tillaga. Älskar svamp, säger jag det tillräckligt ofta?
Efter nattpasset igår sov jag tre timmar och steg upp vid elva i morse och duschade. Promenerade ner till Allégatan för att möta upp Julia för lunch.
Det blev ett förstagångsbesök på Futomaki, en sushirestaurang.
Typ världens goaste brud. 
Riktigt gott! Smakade även på svärdfisk för första gången.
Sen ledde vi cykeln till Viskan för att dricka kaffe.
Älskar när vi hänger för vi pratar om så mycket kul. Vi tycker till om saker, pratar om inredning, vad en förväntas göra i livet, är aggressiva i våra ord när vi pratar om jobb, och dricker kaffe så klart. Gick till Indiska och provade kläder och jag köpte kanske två saker till trots att jag egentligen inte borde. Men vad gör det om hundra år? Gick hem till oss och chillade samt packade.
Daniel/Danälg/Danbjörn tog en powernap och snart är vi påväg till Örebro för tjugofemårsfirande och ett jäkla rajraj! 
 
Hörs på söndag godingar, ha en underbar helg!
ISA:

vilken härlig dag du :) Hur smakade svärdfisken? fettnyfiken.

Svar: Den var ganska smaklös jämfört med typ laxen. Men god ändå! Lite som smörfisk när en får det!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: