I ett novembrigt Ulricehamn

Gårdagens Nastasja i ett par skinnbrallor jag glömt av och en favoritkofta som är supervarm även om den är tunn.
Åkte ner till ett gråmulet torg med dess pastelliga affärer.
Det var lite rått ute men det var mysigt att strosa. Älskar att strosa!
Hit skulle jag först, till ungdomsmottagningen och fyrtiofem minuters peppning av veckan som gått.
Sen hade jag lunchdejt med den här superbruden.
Vi gick till Bar Prego och beställde pizza; klassisk Nastasja är att glömma säga att jag ville ha den glutenfri (obs ej allergisk mot gluten men vete/råg/korn) så fick njuta extra mycket av vanlig pizzabotten under lunchen och sedan ha lite ont på kvällen istället.
Vi tog följe till hennes jobb och vinkades hejdå.
Kikade lite på granen som stod så grann på torget och jag tänkte att vad mysigt det kommer bli med ljusen och frosten.
Åkte en bit bort för att fylla på mitt busskort och sprang in i morfar <3 han är bäst. 
Och bara tvärs över vägen finns ju sjön, så jag gick ner till cykelbanan och andades in Åsundens skönhet.
Det är enkelt att försumma det som finns precis framför näsan. Ska försöka komma ihåg det oftare och gå ut och utforska i Ulricehamn; för om staden har något, så är det vacker natur.
Cecilia Par:

Verkligen lätt att bli hemmablind. Eller tja.. kanske vardagsblind till och med. Finns så mycket fint i vardagen som vi så lätt glömmer bort. Vill som dig bli bättre på att se det som är precis framför näsan.

Svar: Fattar precis! Har blivit bättre på vardagsfronten sen jag började fota mer, men glömmer lätt av vad bekanta platser har att erbjuda!
Nastasja Thor

Emmie:

Du är så grym på att fota, blir så himla imponerad över hur fint du lyckats fånga allt och speciellt Ulricehamn. Det är såå vackert <3

Svar: Blir så himla glad av dina ord Emmie! Tack så så så mycket! <3
Nastasja Thor

Vicky:

men! så fint ni har det där nere. har aldrig varit i ulricehamn men nu blev man ju pepp så svenska spegelblanka vatten.

Svar: Sverige är verkligen speciellt vid den här årstiden. Och har du vägarna förbi är du hemskt välkommen att säga hej (även om jag flyttar 40min bort i januari)!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: