Salsa, jul och svamp.

Utanför vårt lägenhetshus klänger sig några tappra röda äpplen kvar i grenarna; lite färg i det annars gråa ljuset påväg till kuratorn min i fredags.
På kvällen gjorde jag ju i ordning min bästa guacamole: mosa avocados, pressa i några skvättar citron, kläm i ett par vitlöksklyftor och smaka av med salladskrydda, örtsalt, salt och peppar. Om en inte har salsa till är det även jättegott att ha i komponenter av salsan i molen - finhackad rödlök eller hackade körsbärstomater eller chili.
Detta alltså <3 Tärnade tomater, finhackad rödlök, en asstark minichili från Thailand och massor av koriander. Låt stå och dra sig ett tag innan servering.
Det var de här fina som var här <3
Vi åt salsan och guacamolen till nachos som ni redan vet; stek köttfärs, krydda med valfria tacokryddor, lägg i en form, lägg på nachochips och toppa med mängder av riven oss och in i ugnen på 225°C grill tills osten smält.
Vi kollade på Idol med det mest uttjatade rocktemat och garvade åt så jäkla många härliga minnen i flera timmar.
I lördags åkte ju jag, Daniel, Julia och Micke som bekant till IKEA. Där vart det julstämning!
"Lägg ner den där nu"-Micke (angående kameran).
En bästing! 
Vi pusslade och pusslade och fick till slut in allt i baggaget. Tills vi skulle åka från Freeport sen vill säga, då hade jag och Daniel köpt på oss glas och en hatthylla och fick ha en del i baksätet.
I morse vaknade vi, åt frukost och fick sedan sängbesök av Fräsen som mest ligger och myser om dagarna.
Vi bestämde i veckan att på söndag, ja, då ska vi plocka svamp.
Vi åkte, klev ur, blev blöta om fötterna, hittade noll trattisar och bara cirka åtta gula kantareller i diket innan vi åkte hem igen.
Så då blev varm o'boy med kantarellmackor en minilunch.
<3
Sandra Leone:

Åh är ju så vansinnigt pepp iför julen!

Svar: Eller huuur! Jag med!
Nastasja Thor

jennifer:

MEN!!! Måste ju åka till IKEA snart!!

Svar: Kände precis samma alltså, som att kliva in i en bok när vi svängde runt hörnet till all belysning och grejer. Åh, längtar till snöflingor och glögg nu!
Nastasja Thor

Klara:

Himla fint ser det ut att vara! Länge sedan tjejkväll för min del inser jag nu, inte bra!!

Svar: Det var så mysigt att hänga lite bara!
Nastasja Thor

ISA:

men det där ser ut som så perfekt helg att jag nästan får lite ont i magen, haha

Svar: Det har varit en fin en alltså :) puss!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: