Tio frågor.

Hej där! Jag blev nominerad av världsbästa Jennifer att svara på tio frågor, hitta på tio egna och utmana tio nya bloggare. So, here goes:
 
1. Vilket är ditt första minne?
När jag är tre år och sitter bak på pappas cykel i en barnstol. Det är snö och is överallt och.. ja, han är ett pucko som cyklade med mig bak med det vägunderlaget. Vi trillar nästan precis utanför dagiset och jag är livrädd.
 
2. Hur såg du ut för exakt ett år sedan?
Det är inte exakt ett år sedan, men det är i november förra året när jag hoppade fallskärm i Mission Beach, Australien. Bland de bästa sakerna jag någonsin upplevt, allt från frifallet till seglingen där vi såg rockor i vattnet nedanför. När vi sen landade i sanden och Daniel kom seglandes ner efter mig var jag i extas!
 
3. När hade du hjärtklappning senast?
I fredags morse när jag försökte göra frukost efter jag jobbat natt och endast sovit fyra timmar. Jag kunde inte hantera hur hela veckans ångest kraschade i kroppen och jag fick lägga mig ner för att lugna hjärtat.
 
4. Vad ser du fram emot just nu?
Julen, men allra mest till att flytta ihop med Daniel. Att äntligen få sova ihop på nätterna, äta helgfrukostar ihop, spela alfapet om kvällarna och bjuda hem människor till vårt place. Åh, den här kvalar in på fråga tre också!
 
5. Vad gör du om fem år?
Förhoppningsvis är jag färdigutbildad och har pluggat utomlands minst en termin, bor någonstans härligt och tar vara på min vardag som är fylld av allt annat än onödig stress. Bor med Daniel, går i tankar om familj och passar på att resa till ställen vi fortfarande inte sett.
 
6. Vilken är din värsta ovana?
Förutom att bita på naglarna? Att oroa mig för att livet inte är helt utstakat som den 23(nästan 24)-åring jag är.
 
7. Din sista måltid om du får välja helt fritt?
Mexikanskt med alla tillbehör. Quesadillas, burritos, enchiladas, minitacos, nachos, salsor, guacamole och riktiga vetetortillas ska det vara om jag ändå inte ska äta någon mer gång!
 
8. Berätta tre saker vi inte vet om dig!
Alltså, så svårt, men här kommer tre grejer:
x Jag hatade kolsyra tills jag var elva år och lärde mig dricka päronsoda hos grannen. Nästa projekt blev att lära mig dricka cola med.
x Jag har haft blindtarminflammation två gånger; den första gången gick det över och kom tillbaka ett år senare och jag fick då operera ut den.
Jag tog pianolektioner i tio år och dragspelslektioner i fem-sex kanske. Är rätt instrumentalisk av mig men kan inte sjunga för att rädda mitt liv! 
 
9. Vad är du rädd för?
Att inte vara omtyckt och att bli lämnad ensam. De är förlamande rädslor som gör att jag hela tiden försöker överprestera för att passa in, ofta hos människor jag inte ens vill imponera på. Rädslor som uppkommit efter mycket utanförskap och mobbing i långa perioder under mina skolår, allt från mellanstadie till högstadie. Det har lett till att jag har haft svårt att säga ifrån för att inte skapa konflikter som i mitt huvud alltid kommer leda till att människor inte vill veta av mig då. Det blir orimligt och det är tankar som far och flyger. Ja, det är jag livrädd för.
 
10. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?
Alltså, tycker ju att Zooey Deschanel är så himla härlig, så hon är en stark kandidat. Eller Laverne Cox för att hon är så oändligt jäkla ball.
 
Jag vill utmana Klara, Malin, Frida, Emiilije, Nana, Maja, Hanna, Maja, Linnea och Annie - och alla andra med såklart! (Märker att jag har väldigt dålig koll på vilka ni är som läser min blogg dessutom?!)
 
1. Vilka är dina topp tre saker att göra 2015?
2. Vilka är dina tio favoritmaträtter-/grejer-/ingredienser?
3. Vad är du allra stoltast över?
4. Har du någon favoritjultradition?
5. Om du fick gå på vilken konsert som helst, vem/vilka skulle du se?
6. När du träffar dina bästa vänner, hur ser en perfekt dag eller kväll ut?
7. Vad skrämmer dig?
8. Vad är ditt drömresemål?
9. Har du något favoritcitat?
10. Hur ser du ut i en favoritoutfit?
Klara:

Så bra frågor, de var roliga att svara på - tack för nomineringen!

Nummer fyra alltså, åh vad roligt för er! Känner så väl igen mig i nummer 6 också, blir nervös över att inte ha kontroll istället för att uppskatta det fina med att livet är så oförutsägbart som det faktiskt är.

Svar: Åh vad kul! Och tack fina du :)
Nastasja Thor

Jennifer:

Hallå, saknar dig!!!

Svar: Hallåå, kom och hälsa på råå!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: