Until we get there.

Igår vaknade jag till det här och mitt hjärta hoppade nästan över ett slag över att äntligen se allting täckt i frost <3 (sprang in i mitt rum och råkade väcka Daniel när jag började ropa "Frooooooooooooost!").
Himlen ba: JAG VET HUR MAN ÄR BLÅ!
Ser ni solljuset? Hela kroppen fylldes av glädje och axlarna liksom sänktes i sin avslappning. Äntligen en o-grå dag. 
<3
Jag gjorde frukost till mig och min bästa person som var morgontrött innan jag och mamma åkte ner till stan.
Vi köpte med oss en blomma och begav oss till Mitt i Sjön för att fira Kristas tvåårsjublieum som egenföretagare. Det var såhär dimmigt och jag blev, om möjligt, ännu gladare över det här perfekta fotovädret.
Träet var lagom halt alltså, vi trillade nästan flera gånger.
Så jäkla bra är hon!
Vi var ett gäng som var där och sippade cider och åt tårta; hennes bror, Josh, till exempel.
Det klarnade en aning när vi drog vidare. 
Jag skulle nämligen till Göteborg för att möta upp Emiilije. Vi irrade runt på centralstationen efter toaletter och gick bara runt för att vi hade så mycket att prata om. Till slut hamnade vi här för att äta lunch.
Här är hon!  Alltså, så jäkla bra person och har ett skratt som framkallar mitt egna 10/10 gånger; vi gick på Montessori ihop för en herrans massa år sedan. Det var fantastiskt att hänga igen.
Vi gjorde en chansning och beställde en massa olika dumplings, ångkokta/stekta/friterade och väntade ivrigt.
De rosa var vegetariska med aubergine och annat kul i. Den ljusa var med fläsk och... ingefära tror jag.
Hoisin & vitlök var den röda dippens smak och koriander & chili var den mörka <3
De gröna innehöll biff och koriander och jag dog matdöden, så gott var det. Dumplingsoskulden tagen och jag är fast!
Och så lite ångkokta edamamebönor med flingsalt på <3
Vi satt i flera timmar och pratade om livet. De stora topparna, de djupa dalarna och allt däremellan. Vi fortsatte med en kaffe och fika på Starbucks. Där pratade vi om vad vi ofta blir kallade istället för våra egentliga namn och jag berättade om hur våra väskor inte kom med vårt flyg ner till Australien. Vi kramades hejdå på stationen efter flera fina timmar och sa att vi ses snart igen <3
Så jag ringde Julia och hörde vad hon hade för sig; jag blev då ditbjuden på nachos with all the trimmings och rödpang. Tack och bock! Satt och pratade i fem timmar medan vi kollade på Så Mycket Bättre och sedan hade "gissa låten"-tävling med Micke när han kom hem.
Eftersom de är supergoa så fick jag sova över på deras världsbästa soffa och fick sedan en kanonfrukost i morse. 
Tiden tickade på och vi pratade om hur nyårsaftonsdrömmen är att få åka pulka och grilla korv på dagen, hoppas i år!
Sen satte jag mig på bussen för sjätte gången den här helgen och hoppades på att frosten snart kommer igen, för då kanske alla dagar blir lika bra som den här.
Sandra Lundin:

Helt underbara bilder ju! Bästa fotovädrena jag kan tänka mig med. Så fint!

Svar: Åh, tack så jättemycket!!
Nastasja Thor

johanna:

åh frostmorgnar är så fantastiska

Svar: Åh men visst!!
Nastasja Thor

Jennifer:

Åh, men dimman?! Sjukt vackert ju!!

Svar: Skojar inte! Så himla himla fint. Det har varit så hela dagen idag med!
Nastasja Thor

Krista:

Thanks so much for coming! Foggy today too xx

Svar: It was great :) xxx
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: