Vad ska vi äta?

Langar ett kökstips till er som kanske står och skruvar er framför kylen och bara inte vet vad ni ska slänga ihop. Eller ens vad ni är sugna på kanske. Eller till er som tar en extra snus som min kära pojkvän för att skjuta upp hungern (a big no-no). Till er som vill samla inspiration till framtida mästerverk.
Matinspiration på kylen helt enkelt! Jag har haft de här listorna sen jag flyttade hemifrån med syftet att testa en massa nya saker som cowboysoppa, hummous, potatisgratäng och annat gott jag gillar men aldrig gjort själv. Kryssade i rutorna när de var testade (med succé, om inte fick jag försöka igen) och sen har de hängt med. 
Du behöver ett tomt papper, blankt som linjerat funkar.
Om du vill: någon kul dekorativ tejp. De här är papperstejp om även funkar att sätta upp saker på väggen med. Mina är köpta på Paperchase i Edinburgh och på Lagerhaus.
Riv av tejp, sätt fast på pappret och skriv ner dina bästa maträtter. Allt från släktklassiker och frukostar till rätter du vill testa och kanske tänkt härma från restauranger du besökt.
 
Ett julklappstips till och med kanske maybe baby?
frida:

ah smart!! och fint mä tejpen <3

Svar: Tack fina!
Nastasja Thor

Susanna Maria J:

Smart ;D

annie:

SÅ bra tips!!! :)

Svar: Åh, men eller hur!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: