Fredag lördag

När jag kom hem från Edinburgh i söndags hade jag sovit ca 1,5 i en säng plus ett par timmar på flygplanen (med en jävligt obehaglig snubbe bredvid mig Edinburgh → Amsterdam som satt och glodde/log mot mig varje gång jag vaknade till; han berättade prompt att han tjänade massor med pengar på olja i Dubai, mvh ej imponerad). ANYWAY, tillbaka till maten. Jag var en zombie och svinhungrig så vi gjorde smidiga tortillapizzor hemma, [tomatsås, rödlök, svamp, mozzarella, paprika och ruccola].
En annan dag var jag piggare och gjorde svingod kycklingtacos med smak av hot chipotle och den bästa fetaostsåsen [creme fraiché, vitlök, fetaost, salt och peppar], 
Hehe, glutenfria bröd för the win! 
I förrgår var det fredag och jag var inkallad till min arbetsgivares kontor för ett möte. Sen styrde jag bilen mot Sparsör, en pluggande pojkvän och blöta löv utomhus.
Hade ju fixat matlåda om jag kanske skulle iväg och jobba - det smakade bra hemma vid köksbordet istället. Pestopasta med chipotlekyckling och en fetaost/olivsallad. 
Satt bredvid en väldigt oimponerad Fräs som inte tyckte jag klappade honom tillräckligt mycket..
Surisen! 
Kliade honom på vänster kindben och sen blev han lite gladare, den gamle fräsarn!
Igår var Daniel och jag och såg Fury på bio; bra tyckte Daniel, dålig tyckte jag som ändå är en krigskategorifan (Band of Brothers är bäst). Idag skulle han upp och tentaplugga tidigt så jag åkte till Julia och Micke för frukosthäng.
Vi spenderade sedan ett par timmar i Knalleland och gick i butiker. Jag köpte fint presentpapper på Lagerhaus som numera erbjuder lite mer prylar i min smak.
Vi blev naturligtvis hungriga och då finns det bästa hamburgestället i stan precis runt hörnet.
 
Julia!
Och supercoola Micke i sin basker! De här två är helt underbara alltså, mår alltid sjukt bra av att hänga med dem.
Det var riktigt mysigt att hänga i containern, sjukt bra löst av Street Friends vill jag säga.
Tyvärr fanns det inga glutenfria bröd så jag körde min Cheese Deluxe med salladsblad istället och pommes och palsternackestrips till.
Mums!
 
Körde hem dem, körde hem mig själv till Ulricehamn och satt sedan bara och drack te och redigerade bilder. Mamma, syster och jag i soffan framför tv:n med en skål maltesers räckandes från hand till hand.
jennifer:

Tortillapizza??? Palsternackstrips??? Låter ju sjukt gott! Måste testa!!!

Svar: Haha! Ja, så enkelt med de där tortillapizzorna, måste ju bara vänta på att osten smälts i ugnen - sen färdigt! Funkar bra med libabröd också!
Nastasja Thor

Sandra Leone:

Åh älskar ju sådana tortillapizzor, så himla smidigt. Vidrigt dock med snubben på planet.

Svar: Perfekt hemmagjord snabbmat! Ja, såg honom redan vid incheckningen pga han var störd ang. sina väskor. Sen kom han på sist på planet och hamnade bredvid mig....
Nastasja Thor

ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt :D

Klara:

Alltså detta inlägg <3 Har aldrig provat tortillapizza, men det får bli ändring på det snart känner jag!

Vilken sjukt obehaglig kille du fick resa med, också. Usch!!

Svar: Åh, söt! Helrätt, gör det ba så jag får se flera ljuva matbilder hos dig! :)
Nastasja Thor

Frida:

God mat och gulliga katter, vilken dröm!

Vad kul att du gillade journalistinlägget! Är du sugen tycker jag absolut du ska pröva! Det går ju så att säga att ångra sig om det inte känns bra.

Svar: En perfekt kombination!
Ja, ska absolut överväga det :)
Nastasja Thor

Vicky:

eeehhh tortillapizza, HUR SMART??

Svar: Bästa grejen!!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: