Lots of love / Friday

Efter en lång lång lång jobbkväll på torsdagen kröp jag ner hos Daniel i Sparsör och vaknade upp till solsken dagen efter. Fräs satt ute och njöt.
Efter frukost körde jag ner till Landvetter för att hämta upp en väldigt speciell person i största hemlighet.
Nämligen mammas engelska pojkvän, Patrick. Mamma fyllde år i lördags och han bokade biljett i smyg för att överraska henne. Så himla fin!!
Hon kom hem från jobbet och jag försökte avleda hennes uppmärksamhet medan Patrick smög sig fram men hon fick syn på honom och det var så himla tårframkallande att se henne så glad.
Sorry mum for posting these here, but I love them <3
Friday, I'm in love ♪♪♪
Vi körde all in på firandet en dag för tidigt, med paket och allt.
Hon fick lokalproducerad (i Äspered) havtornssylt av mig och Daniel och en jättefin kappa av mig och Chey (se bilder längre ner). Och egengjorda kort såklart!
När klockan slog fem promenerade vi mot stan, oftast med det här avståndet mellan oss då jag hade fullt upp att fota hösten.
Ett ganska tomt Ulricehamn denna fredagseftermiddag.
Din Deli, en jättefin delibutik på gågatan har slagit upp en ny del där de serverar vin och öl och jättegoda tapas. Hit gick vi alltså för att afterworka och hänga.
Kex med prosciutto och äppelmos, och kex med blåmögelost och fikonmarmelad.
Två favoriter.
Jag hade på mig min favoritklänning och garvade ikapp med Lee, min mosters man. 
Jag kan erkänna att jag gick upp i tre fyra omgångar och köpte mer tapas, haha. Så jäkla gott.
Min moster Lima och Åsa.
Krista kom och gav mamma en födelsedagskram och present.
Mamma hade bjudit med några vänner som är så fantastiska och peppande personer. Bland munnar med gott vin pratade vi om hur vi måste våga mer när vi skriver CV:n och om hur våra hemstäder alltid kommer finnas kvar när vi är färdiga med att äventyra (om en någonsin blir klar med att äventyra?). 
Bäst-Patrick hade kul! 
Bäst-släktingar!
Mami och Ulrika.
Viktor, Kristas pojkvän, var med. Tror att han sjunger lite ACDC här, hehe.
Krista!
Sen hade vi och bordet bredvid äran att få trubadurerna precis vid oss när alla andra i lokalen gått hem.
Robin är en gammal vän jag lärde känna innan högstadiet någonstans och sjunger så himla bra. 
Och med Anton var deras duo, Travel with the sun, komplett. Vi önskade låtar hela kvällen och hade allsång.

En liten snutt från kvällen! 
Ja må hon leva ♪♪♪
En gruppbild på kvällens fantastiska umgänge. Åh vilken kickstart på den helgen!
Jennifer:

Åh!!!! Så himla FINT. Du är så lik din mamma!! och älskar gitarr-gifen!

Svar: Haha, fin du är! Vi är mest lika när jag är brunett ;)
Nastasja Thor

Mumsy:

Oh Stars you have captured the whole evening , and such lovely photos. I love the guitar playing without sound. You are really good at this. You have a good eye !! ( Davina Bailey) ha ha Love you ❤️

Svar: ❤️!! Love youu
Nastasja Thor

Anonym:

Wonderful!!! Great evening and captured in a beautiful way by you!!!
Ulrika

Svar: Thank you so much Ulrika!! I'm flattered!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: