Söndagen i mammas hemstad.

Jag vaknade när klockan ringde vid nio och jag tror inte att jag rört mig på hela natten. Utvilad klädde jag på mig och fick det här ljuvliga serverat av mormor.
Med egen liten tekanna. Små saker som gör allting extra mysigt!!
Sen gick vi till stan, mormor pekandes på byggnader som hon berättade saker om.
Vi gick förbi kyrkan där eleverna från Rugby School går till. De strömmade upp uppklädda i kostym / kjol och kavaj; killarna bär olika färger på sina slipsar beroende på vilket hus de tillhör (precis som i Harry Potter!!!). Mamma tillhörde med ett hus när hon gick i skolan och ett av mina kusinbarn har det så på sin skola med. 
Det var riktigt soligt även om det blåste lite kallt. Vi gick runt på stan och köpte smågrejer inne på Poundland och the 99p store.
Stannade för en kaffe/kopp te på Café Nero och kollade på folk.
Väl hemma igen tog vi en lätt lunch: crumpets med steak på och chips, hehe.
Och hett hett te.
En timme senare var vi på gång igen. Påväg till min moster Eve, förbi Rugby School.
Ni ser där det varit fönster innan men är förmurat nu? Tydligen införde en kung för ca 200 år sedan fönsterskatt i England och människor började mura igen för att slippa betala. Värsta konstiga skatten!
En byggnad till som tillhör Rugby School (nästan alla de fina gamla byggnaderna längs Hillmorton Road nära stan gör det).
Mormor berättade om hur de brukade samla frön och sånt när de var barn för att de inte hade något att äta..
Framme! Här är min moster Eve.
Väggen ni ser till höger om Eve är alltså detta - längdmätningsstreck från släkten och hennes dotters vänner.
Jag står som "Starz" någonstans i smeten där.
Ut och kika på trädgården som är SÅ fin. 
Hittade en fin vas-grej som hon fått av Krista (where did you buy it?!). 
Efter en timme där gick vi runt hörnet till Boundary Road till mina gudföräldrar. Här är min Uncle Phil!
En av deras underbara hundar, Coco! Pepsi är lite svårare att fånga på bild men hon är en helsvart variant av Coco och de är systrar!
Min Aunty Sue och så mormor!
Efter en timme där fick vi skjuts ner till min morbror Marcel och hela gänget som var där. En lite surig Oakley ville inte vara med på bild, hehe.
Skye.
Göra eld i brasan och Skye var så himla nyfiken!
Lillie-May pekar mest bara och säger "Ow!"
Vi hade åkt ner för att bli bjudna på kvällsmat - köttbullar med mos och en typ av bönor, kålrot och morötter.
Vi gick sedan hem för att jag behövde packa, duscha och hjälpa mormor ladda ner Skype. Två helt underbara dagar i Rugby var över och jag hade fyllt på mitt lager av släktkärlek <3
jennifer:

1) Så sjukt fina byggnader ju!! 2) ÄLSKAR väggen med längdmåtten! 3) Och bäbiskinderna!! <3

Svar: Åh, jag veeeet! Vill flytta med lite tegelbyggnader hem alltså.
Nastasja Thor

Elin:

Ååh såå mys!! :)

Svar: O ja! :)
Nastasja Thor

Mumsy:

Lovely family pics x

Svar: xxxx
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: