The magic volcano day

Det var fredag morgon och jag såg det här utanför mitt sovrumsfönster hos Jennifer. Ärligt talat.
Vi dukade upp superfrulle och Yorkshire tea för dagen skulle innebära en del promenerande.
Utanför deras ytterdörr ser en detta om en kollar åt vänster, alltså Arthur's Seat på håll.
Så vi tog på oss jackor och till och med halsdukar (för en väntar sig ju att det ska vara kallt och blåsigt i Edinburgh).
Men solen lyste och det var så varmt trots att det bara var förmiddag.
Färgskalan i oktober <3
 
"Där bor vi!"
En av mina favoritpersoner i hela världen ↑
Det var inte bara vi som var påväg uppåt (sweating as we went).
Hur mäktig vy? Kan prata om det i all evighet.
Vi tog oss ner till en platå bredvid.
Och hade den här utsikten. Här satt vi och fick lerfläckar i rumpan och pratade om foto, utmaningar i livet och hur en behöver göra mer läskiga saker för att de ska bli mindre läskiga.
<3456789
När vi kom ner var det lunchdags enligt våra magklockor. Vi gick till palatsets café och jag åt ett vegetariskt torn av aubergine, chevréost, skottsk potatiskaka och paprika i en tomatsås med stuvade grönsaker och en grönsallad till. Smakade som en dröm. Och vi satt ute helt normalt varma liksom.
Medan vi gick och pekade på saker kom Jennifer ihåg ett fint litet undangömt guldkorn dit vi svängde av till.
Hej bästing!
Det här är så mycket England för mig. Det finns många buskar med järnek och ibland långa häckar av dem. Så fint, men ack så vasst!
Vi gick på mer upptäcksfärd och frågade oss vad som egentligen varit innanför alla dörrar förr och vilka som bott där. Alltid spännande om en tänker att varje plats har så mycket historia!
Kaffesuget blev till sist stort och vi steg in på Circus Café Bistro och satte oss bland krukor och hängande växter vid ett fint träbord UTOMHUS IGEN.
Ja, vi pratade ju mer såklart och tiden gick.
Men sen skulle vi gå mot George Street för att kika i butiker som inte endast inriktade sig på kläder.
När det började kyla ner sig och vindarna blev starkare sms:ade vi Fatou och Clara för att se om de var sugna på vegetariska fajitas. Ja! Sa de.
Så vi gjorde en brakmiddag på: sallad, gurka, tomat, avocado, riven ost, hummus, salsa, fetaostsås [fetaost, vitlöksklyftor, creme fraiché, salt, peppar], ugnsrostade grönsaker och stekt lök och svamp i chili och fajitaspicemix. När vi jäst en stund i soffan kläckte Fatou idén att gå på bio så vi åkte och såg Gone Girl som fortfarande ger mig obehagliga rysningar; dock väldigt sevärd!
 
En världsbäst fredag helt enkelt.
Klara:

Åh det ser så mysigt ut - jättefina foton verkligen!! Har velat se Gone Girl ett tag nu också, så jag hoppas att det blir snart.

Svar: Tack så hemskt mycket, fina du! Åh, se den men var beredd på att den kommer ge rysningar!
Nastasja Thor

Maja:

åå hänger du med Jennifer. Hon verkar vara så himla mysig människa.
Dessutom är jag fet-avensjuk på att ni bor i scottland, hur fantastiskt är inte det! : )

Tack för dina fina ord, (jag blir lite generad men också väldigt glad, tack!)

ha en trevlig helg! KRAM

Svar: Hon är verkligen så himla himla bra! Jag bor dock inte i Edinburgh, var på besök bara :)
Ta åt dig av vartenda ord, du kommer bli något i den här branschen. Så bra!

KRAM!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: