Filmtips i DVD-form

Det här sysslade jag med förr. Samlade på DVD:er och trodde att det skulle vara en långvarig grej. Och att DVD:n inte skulle dö ut. Tji fick jag! Medan jag ändå rev i mina garderober i söndags (för att slippa tänka på valet) tänkte jag att jag kunde gå igenom den här lådan och slänga massor. Jag gjorde mig väl av med en sju stycken (BORAT BLAND ANNAT) men märkte att jag faktiskt gillade min lilla samling som en dag kommer bli riktigt oldschoolnostalgisk.
TIPS 1: Nyckeln till frihet (Shawshank Redemption). En av mina absoluta favoriter med spänning, orättvisa, humor och klurighet.
TIPS 2: Walk the Line. En film om Johnny Cash liv. Den är så bra alltså, och för en som älskar Johnny Cash är den drömmig.
TIPS 3: Saving Private Ryan. Jag tycker väldigt mycket om krigsfilmer och serier och den här är på min topp 3 lista. Fruktansvärd och hemsk, samtidigt så spännande och värd all beröm den får.
TIPS 4: För matälskare och andra som vill se en feel-good film. Om Julie som älskar mat och har Julia Childs som sin stora idol och bestämmer sig för att blogga om när hon testar varje recept i en av Julias matlagningsböcker.
TIPS 5: Så engelsk som det bara går där det blandas cockney-slang i varje mening, där de pratar grov londonska och där handlingen är så sjukt välkomponerad. SE DEN!
TIPS 6, 7 & 8: Klyschiga, juliga, underbara. Filmerna jag sett på många gånger med mina gamla klassisar Jesper och Björn. Filmerna till vilka jag och Cheyenne kan replikerna utantill. Ja, de som du får en så jäkla mysig känsla i hela kroppen av, tycker jag. 
Kommentera inlägget här: