Lördagen som är idag

Började med frukost efter tio timmars sömn, äntligen ihop. Igår var vi ute på en så himla fin AW på en vinbar i stan med några vänner och några bekanta från deras bröllop. Åt risotto och charkisar och drack lyxigt rödpang.
Vi skulle egentligen åkt och druckit kaffe men vi svängde av till en loppis istället. Här på Vänga Kvarn.
Lite sylter och marmelader.
De hade en så himla autentisk potatistvätt där som de demonstrerade!
Och sålde närproducerat <3
Daniiiil!
Efter en sväng förbi en privatloppis mellan Vänga och Fristad åkte vi sedan hit. SUPERBRA ställe.
Ägaren står i dörren och ser mystisk ut, men han var så trevlig så.
 
Vi åt sedan lunch och pussades hejdå för Daniel skulle på svensexa och jag skulle hem. Svängde förbi Marika på akademibokhandeln och hängde/hjälpte henne bära (hähä). 
Väl hemma bestämde jag att jag verkligen är i behov av ett skrivbord i mitt trånga rum, så jag monterade ihop mitt f.d köksbord som nu står stort, vackert och organiserat mellan klädställningen och sängslutet. ÄLSKAR DET!
För att fira att vi varit duktiga (mamma städar igenom stora delar av lägenheten, tvättat och grejar hon med) så åkte vi och köpte indiskt. Åt kyckling jalfrezi och dog litegranna pga så gott. Utmanade magens öde och åt samosa, friterad lök och vitlöksnaanbröd <3456789. Min bästa mat nästan.
Här kommer lite loppisfynd - två små flaskor jag tänkt ha lite som vaser. Eller som ljushållare.
En framtida adventsljusstake tänkte jag. Lite guldigare än vad som syns på bilden.
Ytterligare en, för att det går inte tända för många ljus på vintern. Gillar den starkt!
Och en rejäl godispåse (som nu står stängd pga mättnad).
 
Nu: lyssna vidare på spotify här, här och här. Och skriva dagbok med min nya penna jag köpte hos Marre.
 
Sara - Fitspo, fashion & food:

Grym blogg! om någon känner för att göra bloglovin' byte kika in hos mig och säg till!

Kommentera inlägget här: