And it don't take no Sherlock Holmes to see it's a little different around here.

↑ A certain romance - Arctic Monkeys
Jag tog bussen till Ulricehamn för tredje dagen på raken i onsdags. Bredvid parken vid stationen är blommor planterade i gult, rött och oranget och de lyser upp i regnet.
Skälet till att jag befann mig i staden där jag växt upp en stor del av mitt liv var för att äta lunch med denna donna. Vi insåg att vi hade hela eftermiddagen (kväll och natten med för den delen om vi hade velat) på oss att prata och äta och fika med. Vanligtvis brukar vi klämma in dessa ensamluncher på timmen hon har på jobbet. Denna dag skrattade vi högt och länge åt massor med saker och blev gravallvarliga med ibland.
Vi satt på Bar Prego, ett italieninspirerat café på gågatan. Det var konstigt att se det så tomt men alla är ju tillbaka i skolan och på jobbet igen. Med en pizza, kaffe och minichokladboll i magen var vi väldigt nöjda. Jag skulle hemåt igen med en snabb sväng inne på den lokala secondhandaffären först.
När vi satt och snicksnackade lade Marika försiktigt fram ett prydligt paket på bordet och log stort. "För att du kommit in på skolan och så." Hjärtat svämmade ju nästan över av fina gesten. Dessutom är det perfekta gåvan för 1. en bok -och pennälskare som jag och 2. har inte köpt på mig sådant här än! Tack Marris, du gjorde min dag med ditt sällskap <3.
Wednesday arrived and I was in my hometown of Ulricehamn for the third day running. I walked passed these yellow, orange and red flowers that are planted by the park next to the station; they lightened up the rainy day. The reason I was in town was to have lunch with my lovely Marika. Usually we only have her lunch hour for these dates but this day we realized we had the whole afternoon (and more if we needed) to hang out. We laughed loudly and spoke seriously inbetween mouthfulls of pizza, coffee and chocolate dessert. Suddenly she placed a carefully wrapped package on the table, smiling. "Because you got into uni and that". My heart swelled by this beautiful gesture. Thank you for your amazing company <3
ISA:

åh så fint med genomtänkta små presenter bara sådär! en keeper den där tjejen :)

Svar: Eller huuur :)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: