Home.

Det är så himla viktigt för både mig och Daniel att känna oss trygga hemma. Att det är här vi har en skön zon där vi kan stänga ute världen eller bjuda hem till. När en bott in sig ett tag hemma kan det bli så att en har tillfälliga lösningar och sådant en egentligen vill ha ordning på men skjuter upp hela tiden. Så är det här, jag saknar nattduksbordslampa, vi har en hylla på väggen mitt i klädställningen i garderoben som ska ner, hyllor som är fyllda med pluttriga saker och avlastningsytor som blir belamrade med småsaker.

En skohylla i hallen är något jag fixat i veckan i alla fall. Den här hittade jag på Erikshjälpen och passar perfekt under hatthyllan. Färgen är vi lite osäkra på men det går ju enkelt måla om i så fall.
Denna vackra klädhäst hittade jag samma dag på samma plats och är perfekt för oss som använder skjortor så ofta. Det brukar bli en hög på golvet annars. Plus att det är fint att ställa något längs den kala plats som är hörnet längst in i rummet. 
Annars försöker jag göra lite av en utrensning i min garderob och flytta ner sommargrejerna till källaren och smått hämta upp höstkläder. Den här tröjan skulle dock lämnas tillbaka till Emmaus.
Sedan spenderas timmar med varma drycker och kalendrar för att det är min bästa årstid för planering och organisering. Glad söndag på er finingar!
It's easy to look past things that are half-finished and get on your nerves in your own home. It's important to Daniel and I to have home as our fort where we can shut out the world or invite it in if we want to. At the moment I am missing a bedside lamp, we have a shelf on the wall in the middle of where our clothes hang and spaces that are easily filled up with rubbish. This week I have sorted out a shoe-rack for the hallway, a clothes horse for the bedroom that works perfectly in that empty space in the faraway corner and I have tried to go through my wardrobe. Otherwise many hours have been spent filling in calenders and drinking hot bevereages, autumn is my best time for planning and organizing. Happy Sunday, lovelies!
Jennifer:

Alltså, ingen kan få mig så pepp på höst som du <3 Puss!

Svar: Typ den finaste kommentaren en höstälskare kan få ju! Pusss
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: