The annual throwback: aug, sep, oct, nov

AUGUST
Med augusti kom vädret vi saknat hela sommaren. Tre veckor av underbar sol och med någon ynka dag regn. Det grillades, födelsedag firades och jag preppade inför att börja högskolan.
With August came the sun we'd missed all summer; three weeks of great weather and only one or two days of rain. We barbequed, celebrated a birthday and I prepped for my start of uni.
SEPTEMBER

September var en omtumlande månad med skolstart och en prestationsångest som gjorde sig känd med råge, fast när jag var ledig spenderades tiden på ett ypperligt sätt. Häng med vänner här och var, jag och Rebecka började fota ihop, falafel åts i Göteborg och jag gick fortfarande barbent någon dag.
September was a demanding month with the start of school and a performance anxiety that took up a large portion of my energy. When I had time free of studying I spent it with friends, started photographing with Rebecka, ate falafel in Gothenburg and could still walk bare-legged a day or two more.
OCTOBER

Åh, oktober, du var fantastiskt vacker. Det blev lite kyligare i luften och jag kunde bruka mössa igen. Månaden innehåll många kompisdejter, bland annat med Jenny från min nya klass och Amanda medan hon befann sig i trakterna! Det blev en del klasshäng när vi firade avslutad kurs och så fick jag tag på biljetter till Håkan Hellströms konsert nästa sommar.
Oh October, you were so beautiful! The air became colder and I could start using a hat again. This month contained a lot of dates with friends, Jenny from my class and Amanda who was in the neighbourhood, amongst others. I celebrated the end of a course with my class and got hold of tickets to Håkan Hellströms concert next summer.
NOVEMBER
November = regn. Men jag hade fina glittriga stunder här med, som när jag var med och planerade och utförde en babyshower för en kompis. När mamma kom förbi på en spontanfrukost. Jag köpte en ny kamera, en del tack vare pepp från Jennifer som var hemma en snabbis och tog det lugnt i min soffa. Det bakades bullar och jag fortsatte leva i mössa. 
November = rain. But I still had some nice golden moments, like when I helped plan and execute a babyshower for a friend. When mum came round for a breakfast out of the blue. I bought a new camera, a little thanks to Jennifer who peptalked me into it while she was home for a while and chilled on my sofa. I baked Swedish cinnamon buns and carried on living in my hat. 
 
December har ju varit så nyss så vill ni kika tillbaka finns det i arkivet!
→ December is so recent so if you want to look back you can find it all in the archive!
Kommentera inlägget här: