The annual throwback: may, jun, jul

Read about
jan, feb
mar, apr
 
MAY
Utav alla tolv månader detta år var maj min absoluta favorit. Jag sa upp mig från jobbet jag vantrivdes på, fick tillbaka mitt gamla och spontanbokade en långweekend i London. Denna resa var topp på så många plan; jag hade sol nästan alla dagar och återföreningar med vänner.
→ Out of all twelve months this year, May was my absolute favourite. I quit the job I hated, got back my old one and booked a long weekend to London. This trip was on point on so many levels; sun almost every day and reunions with friends.
Bra selfiedagar. The toasted breakfast wrap. Daniel fyllde år och jag dekorerade om (jag fyllde också år den här månaden!). Loppisfyndade kristallmuggar och nejlikor i fönstret.
Good selfie days. The toasted breakfast wrap. Daniel's birthday where I decorated the kitchen (it was my birthday this month too!). Secondhand bought crystal mugs and carnations in the window.
Vi var på kosläpp och hängde massor med Johan. Så himla himla fin vänskap alltså. Nana kom dessutom hem och det var ju förjäkla fint att återförenas efter hennes tid i Australien.
We went to watch the cows be released into their fields after winter and hung out loads with Johan. This friendship is amazing. Nana came home from Australia and it was amazing to be reunited with her!
Grym jäkla svamprisotto tillagades och åts i vårt kök, jag fick (tyvärrr) användning för min vintagejacka jag fyndat i London pga det var höst istället för vår, mormor var på besök och jag bloggade om min nygamla kashmirtröja också.
→ Amazing mushroom risotto was made and eaten in our kitchen, I used my vintage coat I'd found in London because it was more autumn than summer, nan was visiting and I blogged about my new-old cashmere jumper.
JUNI
Jag kan verkligen inte minnas något från juni mer än att jag firade midsommar typ. Jag tror att det regnade mest och att vi hade några små solglimtar där jag tog varje chans att vara utomhus. Vi firade just midsommarafton i Göteborg hos Linus och Johanna med ett härligt gäng, åt mat och lekte lekar.
→ I can't remember anything from June more than that I celebrated midsummer. I think it rained most of the month and the few glimpses of sun I was outside. Midsummer's eve was spent in Gothenburg with Linus and Johanna with a gang of friends, eating and playing games.
Här var det en sån ljusglimt tydligen; frukost och bok på balkongen *praise hands*. OCH (tack bloggen för att du påminner mig) Elin berättade för ossatt hon var gravid; idag är knorten beräknad dessutom. Gudars vad tiden går fort.
→ Here was one of those glimpses of sun; breakfast and a book on the balcony *praise hands*. AND (thanks dear blog for reminding me) Elin told us that she was pregnant; the little one is calculated to arrive today! Gosh, time goes quickly.
JULI

Juli var resemånaden för min del och vilka resor det blev! Jennifer och jag åkte till Stockholm i ett gäng dagar för att hänga turista, äta gott och träffa internetmänniskor; tyvärr fick Vicky stanna i San Francisco pga fet praktik men vi saknade henne där. Chrissy hade vi så jäkla roligt med, likaså Karin! Bloggvärlden, du är grym. När vi kom hem spenderade jag ledig tid i soffan framför nya säsongen Orange is the New Black.
 
→ July was a month of travelling for me and what trips they were! Jennifer and I went to Stockholm for a bunch of days to be tourists, eat good food and meet internet people; it was such a shame that Vicky had to stay in SF due to an amazing internship as we missed her there. We had great fun with Chrissy and Karin though. Blog world, you rock. When we came home I spent free time watching the new season of Orange is the New Black.
 
 

Min och Daniels lediga vecka tillsammans spenderades i Nice, Frankrike. Det var svinvarmt och ganska fint där. De första dagarna minns jag att jag sova stenhårt på stranden sedan blev stenarna hårdare i takt med hur utvilad jag blev. Väl hemma kom vänner på besök och vi utnyttjade eftermiddagssolen på balkongen men virade in oss i filtar när den försvann. Kontraster alltså.
Mine and Daniel's week off together was spent in Nice, France. It was SO hot and pretty nice there. The first days I slept so hard on the beach but the rocks became harder under us the more rested we became. When we got home, friends visited us and we used the balcony to eat in the last rays of the day but had to use blankets when it disappeared. Those contrasts.
Vicky och jag började brevväxla efter att hennes svar försvunnit i posten i några månader, hela tjejgänget kom och åt hos mig och fick se lägenheten, Daniel och jag plockade tidiga kantareller och jag hjälpte min kusin och hennes kille köra småsten till grunden av deras hus.
→ Vicky and I became pen-pals after her reply had gotten lost in the post for a few months, the whole girl gang came round to see the flat and eat, Daniel and I picked early chantarelles and I helped my cousin and her boyfriend shoel gravel for the base of their house.
Kommentera inlägget här: