Vad jag gjorde förra helgen.

Vi hoppar tillbaka nästan en vecka till min lördagkväll. Jag hämtade upp min kusin Joshua som också bor i Borås och åkte hem till hans föräldrar. Där var pizzabakningen i full gång med hela släkten.
Morfis <3
Självutnämnda King Nathans cupcakes.
Min och mosters veggopizza med ost, tomatsås, stark basilikaolivolja, mozzarella, oliver, pesto, soltorkade tomater och annanas.
Joshua.
Och mammas helt fantastiskt goda kanelbullar.
Jag vaknade i flickrummet i söndags morse och möttes av ett vinterland efter en veckas plusgrader och regn. Det är ju så mycket vackrare såhär och även om hela jag längtar efter vår, vill jag hellre ha snö än slask när det ändå bara är slutet av februari.
Mamma hade bjudit in alla till en Sunday Roast så vi satte igång med all food prep; hela kycklingar i ugn, potatismos, ugnsrostad potatis och palsternacka, ångkokta (i maskinen mamma fyller på vatten i) morötter, broccoli och brysselkål, gravy, stuffing och Yorkshire puddings. NAM NAM NAM ELLER!
Och crumble, en rabarber och en krusbär.
Gänget! Minus Nathan som inte syns bakom mammas huvud.
Efter maten tog jag bilen ner till Borås där det var blå himmel och folktomt.
Till Espresso House för en kaffe.
Med Edina <3 vi uppdaterade varandra om jobb och icke-jobb i vanlig ordning och sa att en helg snart måste vi ses alla fyra brudar som jobbade ihop.
 
ISA:

Men hallå vilken fin helg!! mysigt att umgås med släkten ju <3

Svar: Det är verkligen så härligt när de alla kommer på besök :)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: