5 av varje-listan.

Stal den här cirkulerande listan från Flora (som i sin tur snott den från Elsa). Here we go!
 
5 saker jag brukar säga
- ärligt talat
- oh my lord
- shieeeeet
- men orkar inte
- whadaaap
 
 
5 saker jag brukar tänka
- vad vill jag bli?
- varför kan inte folk läsa på lite om sexism och förstå problemet?
- HUR KAN FOLK MED ATT VARA SÅ LATA PÅ JOBBET?!
- mat är det bästa jag vet.
- vad kommer hända när jag säger ifrån? (gäller allt i mitt liv)
 
5 saker jag brukar drömma om nätterna drömt
- att jag övermannade två inbrottstjuvar och låste in dem på lilla toan hos mamma och vaktade utanför med en shotgun tills polisen kom.
- att jag skulle äta middag med Sir Alex Ferguson (Manchester Uniteds förra tränare) dagen därpå och var helt säker på det när jag vaknade.
- att jag dött.
- att jag blev intvingad i en bil av en snubbe, flydde när han gick in på en bensinmack och bevittnade när någon tände eld på hans bil när han satt i.
- att jag haft sex på jobbet
 
5 saker väldigt få personer vet om mig
- att jag i perioder kliar mig som en galning i armhålorna när jag sover *cringe*
- att jag är ett Manchester United fan
- att jag alltid haft för stora skor pga trodde jag var mycket större än jag var
- att jag (oavsiktligt) smaskar när jag äter men hatar när andra gör det
- att jag rymde från fritids till en kompis och mamma nästan ringde polisen
 
 
5 saker jag älskar att göra
- laga mat
- fota
- lyssna på lp + dricka rött i goda vänners lag
- resa
- konversera med mina favoritpersoner
 
5 saker jag vill ska hända innan året tar slut
- åka till USA
- ha en photoshoot med någon jag inte känner
- lära mig pochera ägg
- komma på vad jag vill plugga / börja plugga
- besöka ett nytt, för mig, europeiskt land
 
5 saker jag beställer utomlands
- någon av landets klassiska maträtter
- plockmat/tapas
- alltid mexikanskt om det finns
- något gott att dricka; rött vin i Australien, te i England, osv.
- något som kanske är läskigt att prova men som ändå representerar landet
 
5 saker jag saknar i min garderob
- en kostym
- ett par fina och användbara klackar
- snortajta svarta jeans av bra kvalitet
- ett par klassiska sneakers 
- en bikini som sitter bra
 
5 saker som doftar underbart
- sommaren i all sin varma härlighet
- stekt lök och vitlök
- nybakt bröd
- Daniels alla parfymer <3
- koriander
 
5 saker jag vill bli bättre på
- ta kritik
- fota
- göra saker nu utan att tänka på sen
- säga nej
- säga ja
 
5 saker jag skrattar åt
- roliga barn på youtube
- torr brittisk sarkastisk humor
- practical jokes
- alla jag känner som fuldansar på krogen
- Schmidt i New Girl
 
5 saker som gör mig till mig
- mina matlagningskunskaper
- min självinsikt
- hittills i livet: min oro för att inte räcka till
- min förmåga att orka även när saker är jobbiga
- just nu: min säkerhet i min egen stil
Elvira:

Bilderna! <3 och haha dina drömmar ..

Svar: Tack!! :)
Nastasja Thor

Klara:

Tycker om sådana här inlägg! Och alltså, första drömmen, haha! Tror jag tar och lånar den här listan från dig i dagarna, hehe.

Svar: Haha, var ganska adrenalinig när jag vaknade ;) och ja! Mer listor i bloggar, älskar dem!
Nastasja Thor

MalleC:

Schmidt!!!

Svar: Bäääääst! *parkour*
Nastasja Thor

petra leandersson:

Rolig lista!
Hehe jag är en Liverpool nörd ;)

Svar: Kul att du med gillar fotboll! Vill så gärna se en livematch någon gång, även om jag inte har koll på laget längre ;)
Nastasja Thor

Jennifer:

Skriver under på alla punkter under "5 saker jag vill bli bättre på" vilken dag som helst. Och att du vaktade med shotgun i din dröm, haha!! <333 Du är ju för härlig! Puss bästing!

Svar: <3!!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: