Det som är nu istället för sen.

Igår gick jag hem i det som för några timmar sedan var snö men sen blev en decimeter slask. Blöta klumpar som spottades upp på vaderna för varje steg och som oturligt nog smet ner innanför skokanten. Jag höll ett paraply i min stelfrusna högerhand för att jag inte orkade öppna handväskan och ta fram min handske. Paraplyt som blåste sönder förra helgen i Göteborgsvindarna och vände sig ut-och-in när jag kämpade upp för backen. Jag kastade det jävla paraplyt som inte ens kunde göra sitt jobb att hålla regnet borta från mitt nyfriserade hår och andades ut så jäkla hårt när jag kom innanför dörren. Jag försöker att inte längta för mycket framåt för tiden går så fort ändå. Det gör att vardagen blir så mycket bättre när jag inte fokuserar på hur äckligt det är med slask men uppskattar den tiden snön yrar runt omkring mig istället. Men jag ser ju verkligen fram emot när dagarna blir längre och när det är ett gruskorn jag får pilla ur min sandal istället för att traska runt med slaskiga fötter.
Vicky:

jag VET fy fasen. igår regnade det slush från himlen hela dagen här i oslo innan en treminutersstorm av hårt hagel kom. dessutom blixthalt i hela stan, blött och man vill gråta. MEN alltså livet vintern januari osv och livet är ju mest bra ändå. <3

Svar: Det är så "unnerving" hur vädret ändrar sig såhär fast i mildhet istället för kyla. Påminner om en kall höst! Men ja, mitt i allt stormande är livet ändå: <3!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: