Göteborgslördag.

Godmorgon lördag, hälsade vädret. Det öste ner snö och allting var så stilla utomhus.
Jag stod i tystnad i flera minuter i köket och bara klurade på hur en nu fångar snöflingor på bild. Och beundrade utsikten såklart.
Jag vevade ihop en veggoomelett till frulle och fick upp Daniel som gjorde mig sällskap.
Sen stack jag ut i yrvädret och blev helt dränkt i den blöta snön. Håret som på morgonen var rakt fick sig en omgång och blev korkskruvat på inte många minuter alls. But I like that, so yeah.
Sen fångade jag dedäringa snöflingorna trots allt. Stod under Västerbron vid busstationen och andades utan snöflingor landandes på mitt ansikte.
Jag satte mig på buss 100 mot Göteborg och njöt av att plogbilen körde framför oss för det innebar längre lästid. Läser just nu Sophie's historia av Jojo Moyes och det har varit så skönt att försvinna in i en helt annan värld igen. Ett mål för i år är ju att läsa en bok i månad (kombinerat med mindre slösurf!)
När jag steg av bussen i Göteborg möttes jag av ösregn och vinden som gjorde sönder mitt paraply. Jag tog skydd inne i Nordstan och gick sakta runt och tänkte på hur det var att åka till Göteborg och shoppa en heldag när jag var femton. Jag stötte på en liten pop-up-Myrorna-hörna och hittade en perfekt tröja med Made in England bokstaverat på etiketten; 100% lammull dessutom.
Mötte en stund senare upp den här pinglan för att ta emot en fin grej hon ritat åt mig. Emiilije, ni vet? Vi gick till fiket, Brogyllen, för att min mage kurrade.
Det blev en räkcaesar som var ganska mini, men det smakade bra och stället var så himla mysigt. Vi fick fönsterplatsen också som alltid höjer betyget.
Fina Göteborgsbyggnader <3
"Ska vi ta årets första semla?" frågade hon. EH JA! Lätt mitt bästa fika.
Supernöjd.
Vi diskuterade ättekniker av dessa och sen mumsade vi oss allt med munnar av kaffe emellanåt.
Johan smsade mig på bussen ner om fika så vi bjöd dit honom också. Hade alltså sällskap av två av de härligaste personerna jag stött på och som dessutom skrattar högre än någon annan = världsbäst. Folk som skrattar högt är ju helt underbara. Vi garvade ihjäl oss åt repliker en drog på högstadiet och var överens om att vi borde återinföra mothugget "Spegel *gestikulerar handflata som spegel*" i diskussion med dryga personer. 
Efter en kanna chaite sa han hejdå och vi resterande två avrundade vårt lördagshäng med lite kik i butiker. 
Blev upphämtad av Daniel, köpte kvällsmatsingredienser, åt och fick hamnade i en liten low pga kände mig så okreativ när jag bläddrade bland mina toppbloggare. Satte mig i köket och blev ombedd att blunda, när jag då öppnade ögonen hade jag blivit faketatuerad av Daniel som log stort och pussade på mig <3
Klara Amanda:

Kreativitet och inspiration går då mycket i vågor tycker jag. Snart hittar du tillbaka igen!!

Fina bilder, förresten.

Svar: Det har du rätt i, det är ju bara att acceptera att en har lite dåligt flow ibland. Och tack snälla rara!
Nastasja Thor

Sandra Lundin:

Alltså åh, helt underbara bilder ju!!

Svar: Tack tack tack Sandra!
Nastasja Thor

jennifer:

Åh!! SÅ mycket fint i detta inlägg ju! SNÖN<3 och faketatueringsmomentet (hehe, långt ord)! Plus att jag dör semmeldöden här borta!

Svar: <3 Semlore går liksom inte slå på något sätt, mah gaaaad!
Nastasja Thor

Kristin:

Vilka fina bilder! Gillar särskilt ljuset på Tyska kyrkan! Och det där med toppbloggarna är så svårt tycker jag, hur de ibland kan bidra med så mycket inspiration och hur jag ibland kan känna mig så sämst och avundsjuk på dem ... Som en annan kommenterade här ovanför, det där går ju i vågor. Jag tycker i alla fall att din blogg är störtfin!

Svar: Alltså, tack tack snälla för din fina kommentar <3 och precis som du säger, det växlar mellan inspiration och avundsjuka, haha!
Nastasja Thor

Thea:

sv; Åh, tack fina du, vad glad jag blir!

Kommentera inlägget här: