Halloumi.

Det pratas om halloumi överallt och även om jag tycker det är gott så har jag inte riktigt hakat på det. På grillen på sommaren, självfallet, men det har inte blivit mer. Tills nu. Blev tipsad av en läsare att göra klämmackor med halloumi och honung och MY GOD vad gott. Det funkar ju även som världens bästa tillbehör i pastarätter och sallad. Här är en pestopasta med halloumi som jag tycker att ni ska göra bums:
 
Hacka en halv lök och tre champinjoner och stek på medelhög värme i smör. När dessa blivit mjuka häver du i några nävar bladspenat.
Koka upp din pasta nu.
Skär halloumin i 1cm tjocka skivor och stek i lite olja tills den är gyllenbrun.
Strimla en 4 stycken soltorkade tomater.
Häll av vattnet från pastan och rör ner ett par teskedar pesto och även tomaterna löken svampen spenaten.
Servera med halloumin på toppen och lite grovmald svartpeppar.
obs passa dig för att salta då peston och halloumin är salta i sig.
Kategori: Mat
frida:

du har helt rätt!! får leva mer här och nu och inte tänka 205932528 år framåt.

blev sjukligt sugen på halloumi och pesto och pasta nu alltså gaahhh, godaste som finns!

Svar: PRECIS! Pepp!!
Nastasja Thor

ISA:

Himla gött det där! varför köper jag aldrig halloumi!?

Svar: Så kände jag med häromdagen, att jag liksom prioriterar bort det. Så himla värt köp!
Nastasja Thor

Ida - foto & häst:

åh så gott! älskar halloumi! :D

MADDISENJ.SE:

Gud så gott, älskar halloumi!

stina - Mamma till Elias | STHLM/GRAN CANARIA:

Åh ser riktigt gott ut :) måste testa :)

Malin:

Ser otroligt gott ut. Haloumi passar typ till allt ;)

Stella Fadel:

Halloumi är ju typ det godaste!

Svar: Eller huuur!
Nastasja Thor

Marie Bergman:

Älskar halloumi! :)

Svar: Det är verkligen en favorit här hemma nu!
Nastasja Thor

ida :

Måste prova, älskar halloumi

milina.blogg.se:

åh vad gott!

Thea:

Faaasen va gott det ser ut!

Svar: åh men ja! så himla gott!
Nastasja Thor

Thea:

Hehe vad fint att du gillade det! :) chevré och honung på en toast är ju annars en fantastisk kombination, det är något speciellt med ost och honung alltså! Kram<3

Svar: åh, det måste jag testa med!! har faktiskt chevré i kylen..... kram!
Nastasja Thor

alina:

Ser gott ut!

Anna [foto]:

Åh så gott!

Ida:

Det ser gott ut!

Lisa Bengtsson:

Åh jag älskar halloumi! Ibland steker jag bara de och äter, mmmmmumms! Ser galet gott ut på bilden dessutom, nu blev man hungrig :D

Ebba Molin:

Åh så gott det ser ut!

tommy:

ser gott ut =)

Rebecca:

Det där såg supergott ut!
Äter inte halloumi så ofta men det är ju faktiskt gott!

Svar: Precis samma här, men nu blir det nog en standard i kylen hemma!
Nastasja Thor

Emiza:

såg gott ut :D

bella:

Gott :D

Julia Müller-Sandvik:

Halloumi är bara så jäkla gott :D

Svar: Alltså verkligen!!
Nastasja Thor

Elin Broberg:

Halloumi är väll någon seg ost, trr jag provat det förut fast jag mins inte om det var gott! ;)

Svar: Det är en lite segare ost som även gnisslar lite när en tuggar på den! Den är ganska salt och supergod!!
Nastasja Thor

FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

Amanda Niclasson:

Ser verkligen gott ut!! :)

Angie Lakna:

ser riktigt gott ut :)

Maria:

mums! halloumi är så gott!

Ida Nilsson:

Nu blev jag ju sådär jättesugen på getost.. Men vår snällt vänta tills denna graviditet är över..

Svar: Åh, hoppas du får stilla dina cravings snabbt efter lillen är född! :)
Nastasja Thor

Annster:

Så gott :)

Amanda♥:

Åh, älskar halloumi!!

kerstin ehrenholm:

jag stäcker haloumin och äter den så bara jag är med galen i den osten

Svar: Ost alltså, att det kan vara så gott!
Nastasja Thor

KassandraPalma:

ååh så gott!

Ida:

Halloumi är ju så gott!

Julia :

Åh, det ser superfint ut!

emwem.blogg.se:

Herregud vad gott det ser ut :)

Svar: Det var det verkligen!
Nastasja Thor

Jasmine:

Det ser gott ut och ditt recept verkar enkelt. Tack för tipset!
Kram

∞NORA∞:

Älskar din blogg <3

Svar: Men åh, tack snälla!!
Nastasja Thor

Gabriella:

Härligt med lite matinspiration, tack!:)

Svar: Kul att det uppskattas! :)
Nastasja Thor

Jenny:

Galet vad gott det ser ut! :)

Svar: Det är verkligen en supermåltid! :)
Nastasja Thor

joe:

Super gott :)

Mary:

Mmm halloumi, bästa som finns:D

Kattis:

Halloumi och honung måste testas omgående!!:)

Svar: SÅ gott verkligen!
Nastasja Thor

Sofia:

Åh det där ser jättegott ut!

Svar: Det är superlätt att göra! :)
Nastasja Thor

HJJONSSON:

Åh gott!

classica.blogg.se:

men åh vad gott de verkar, måste testa någon gång framöver.

Meg:

men mums vad gott!!

Svar: Verkligen så gott!
Nastasja Thor

Annie:

Ser jättegott ut! :)

Alexandra Imper:

ÄLSKAR Halloumi!

Svar: ME TOO!
Nastasja Thor

Emilia Åkerberg:

Ååh va gott! Det får jag prova nångång :) Kram!

Svar: Det tycker jag absolut! :)
Nastasja Thor

Fröken Grön:

Ååh så gott det såg ut! :D

Svar: Det är en riktig pangmåltid, testa! :)
Nastasja Thor

Hanna:

har också bara grillat det men de är ju gudomligt gott så detta måste testas!! :D

Svar: True that!
Nastasja Thor

Madelene Borg:

Ååh, vad roligt med ett vegetariskt recept!
Jag är själv vegan och skulle kunna byta ut halloumin mot t.ex tofu eller något annat.
Tack för receptet! Det ska jag spara på datorn :)

Ta hand om dig!
Kram Madelene

Svar: Det är perfekt med pesto och gf-pasta då ja! :) fler olika goda grönsaker är ju perfekt att ha i!
Nastasja Thor

M.:

Haha det här receptet ska jag ge till min bästa vän som är galen i Halloumi!

Svar: Åh, vad kul! :)
Nastasja Thor

Cissi:

Låter gott!

Emma Vrede Svensson:

Åh det låter ju jättegott!

Linn:

åh va gott detta såg ut! måste prova!! :)

matildafedras.blogg.se:

Åh, måste testas! Såg ut att vara gott! :)

Caroline:

Ser riktigt gott ut!

Mirjam Wallmark:

Oj så otroligt gott det där såg ut! :)

Svar: Åh, vad roligt :) det är superenkelt att göra dessutom!
Nastasja Thor

Paulina Suonvieri:

Mums! ÄLSKAR Halloumi! :))

//hundredkitchenstories.blogg.se

Svar: Det är ju så himla gott!!
Nastasja Thor

När Annie fotograferar i Kalifornien:

Verkar sjukt gott! Men vad är hallumi? :-)

Svar: Det är en ganska salt ost! :)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: