Hur en utnyttjar två lediga dagar.

Någon gång i november förvandlade jag och Julia januari 21 från en vanlig onsdag till en speciell dag istället. Vi bokade ju musikalen Kristina från Duvemåla och igår var det alltså dags. Vi tog bussen ner till Göteborg och lämnade ett snöigt Borås bakom oss.
Vi tog oss an Weekday som nog är min favoritklädaffär. Jag vill jämt ha ALLT! 
Vid fem gick vi vidare till en restaurang vi snabbt googlat fram och bokat bord på. Det visade sig bli katastrofalt dålig tapas (för min del) och jag gick lika hungrig därifrån. 
Men när vi kom till operahuset och jag fått i mig en skagensmörgås möttes vi av detta. Det dämpade sorlet från människor runt om på hela läktaren. Det skulle bli min första musikalupplevelse och det var så synd att vi råkade att missa datumen en kompis faktiskt är med i uppsättningen. Men tror att hon gör succé i alla fall!
En peppad Julia! Jag ryste över hela kroppen redan när orkestern spelade introt och hissade upp ridån. Det var en fyra timmar lång föreställning och i pausen käkade vi lite till. Alla sjöng helt fantastiskt, skådespeleriet var väldigt övertygande och min stora favorit var karaktären Robert (Kristinas bror); han sjöng dessutom HELT fenomenalt. Jag vill verkligen gå mer på sånt här, det är livskvalitetshöjande alltså. Efteråt tog vi bussen hem och totaldäckade.
Jag steg upp tidigt igår imorse, fixade i ordning mig och körde hem till Ulricehamn. Möttes av isbana till väg och så mycket mer snö än vad vi har i Borås. 
Ännu mer fanns det ute i Marbäck dit jag styrde kosan näst. George kom glatt gåendes i bara tjocktröja medan jag stod och huttrade.
Sen kom hela gänget ut, redo för en dags shopping.
Vi åkte till Jönköping för att secondhandfynda på Erikshjälpen och Myrorna och tror ni att jag hittade något kul? En hel del alltså. Ska visa er när jag har lite bra ljus här hemma.
Vicky:

älskar fasen också weekday, men har lite svårt att bära upp vissa av deras oversizeade saker och så. men ALLT är ju typ snyggt. och vad sjukt kul med musikal!!

Svar: fattar vad du menar, känner med ibland att de verkligen designat vissa oversizegrejer efter exakt en kroppstyp!
Nastasja Thor

Jennifer:

ALLTSÅ HUR MYCKET SNÖ HAR NI EGENTLIGEN?!!? Har gett upp hoppet om snö här borta och längtar mest efter vår, men alltså, detta gör mig så himla pulkasugen.

Svar: Det har regnat bort helt nu :(((
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: