I det här köket.

Här håller jag till stor del av min lediga tid och jag tror att det är en fin sak som kommer vara genomgående i mitt liv, matlagningen. När jag flyttade till min första lägenhet tog min matblogg fart på riktigt och jag hamnade till och med på förstasidan en gång (hehe fu jantelagen). Har längtat ihjäl mig efter den här känslan av eget kök igen.
Häromdagen gjorde jag pyttipanna från scratch. Såhär gillar jag att äta mina ägg: vitan helt fast men gulan lös och gärna knäckt över något kul som svamp eller sparris. 
Sen finns det kvällar när vi inte orkar göra något avancerat och den här schyssta paninigrillen kommer väl till pass. Fick den av mamma som fått den av mormor för att ingen av dem använde den, TACKAR!
Favoriten är: ost avocado rödlök tomat tabasco.
Kategori: Mat
Thea:

Men alltså JA, matlagning är ju så himla kul och framför allt är det ju bra att äta så mycket hemlagat och från grunden en bara kan. Jag har tusen idéer men slutar alltid med nån pasta pga tidsbrist *ledsen emoji*. Tips tips på god grillmacka dock; halloumi och honung (och kanske lite nötter), SÅ gott!

Svar: Alltså, ibland när jag är sugen på att testa något men inte äta direkt så brukar jag laga det ändå och bara spara det till sen! (och smakprova förstås!). Och tack för tipset, det låter gudomligt!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: