Racing through hours.


Söndagen började med klinkande klonkande och dzzzz:ande i köket. Aunty Lima var igång med lunchförberedelser och juicade samtidigt.
Det stod en låda med framkallade kort på golvet och den här var en favorit. Det är mormor och morfars gamla hus i Vasared med ett stort gäng av oss kusiner i full färd med att leka i snön. Nostalgin alltså!
Samwise spejade ut genom fönstret.
Det var Julie som var påväg över från grannhuset.
En grön juice gjord på avocado, morot, broccolistjälk, selleri, lime, vetegräs, spirulina och äpple. Jag har aldrig varit en smoothie/juiceperson men den här hade jag kunnat dricka varje jäkla dag. SÅ gott.
Fler började vakna och vi hade ståuppfrulle runt köksön och skrattade åt våra frisyrer från förr.
Efter tandborstning var det dags att gå på promenad så att våra hostar kunde fixa inför lunchen. Sam ville hänga med ut, det jamar han klagande om jämt!
Andades in den kyliga luften njöt av att vara nära skogen igen.
Jag bodde här, i lilla Marbäck, i tio år. Det var här jag spelade fotboll, pendlade till skolan, hatade att bussarna aldrig gick på helgerna, lärde mig dricka kolsyra i form av päronsoda hos grannen, blev kallad bonne varje gång skolbussen öppnade dörren för gödsellukten, stod och kickade med min David Beckham boll, åkte moppe, hängde på skolans lekplats med mina vänner, tjuvrökte i skogen, satt i timtal på msn och drömde om ett liv i England, sprang över till Olivia och Krista som var mina grannar åt varsitt håll och kollade på Buffy, osv.
Vi svängde av ner mot Näsboholm och pratade om Jodies studier inom nutrition som medicin och om Kristas framgångar med sitt företag.
Eve, Jodie, Krista.
Vi promenerade längs vägar med höga träd på sidorna och Eves pojkvän, Mark (som är ansvarig trädgårdsmästare för den vackra skolan Rugby School), beundrade mossan och all den typiska svenska växtligheten vi ofta tar för givet. 
Och jag, iklädd min favoritkombination av mjuka kläder.
Orkar inte hur goa, haha. Speciellt Julie i rött; hon är den som har kullerbyttan som partytrick!
Vi kom längre ner mot Näsboholm och gick förbi en ensam pålle som spanade.
Nere på banvallen såg vi vart stormen Egon dragit igenom. Massvis med träd hade röjts undan.
Promenadgänget.
Efter en timme var vi hemma igen och ytterligare en Christmas dinner stod på schemat, för morfars skulle då han låg på sjukhuset när vi åt den tjugofemte. Mami var där <3 och sen åkte jag hem hem hem för att se på SOA och soffmysa med Daniel.
Jennifer:

Åh men åh <3333 så himla fint inlägg och så HIMLA FINA bilder!

Svar: <3!!! Tack finis.
Nastasja Thor

MalleC:

din skläkt!!!<3

Svar: Sköna jäklar!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: