Lördagen.

Eftersom jag går upp samma tid varje dag nu vaknar jag ju supertidigt på helgerna med. Det är skönt tycker jag, för då har jag hela dagen att greja sen. Som i lördags när Daniel åkte iväg på fiskemässa och jag plockade fram min låda med framkallade kort och trixade lite. 
Jag passade på att slå in en dopdagspresent till Daniels gudson och gjorde ett kort till Daniels bror som fyller trettio idag.
När klockan blev lunch mötte jag uppe Emiilije som tagit bussen från Göteborg. Älskar att hänga med henne för det finns alltid så mycket att prata om, high and low.
Vi åt dagens gulaschsoppa på Viskan och fikade efteråt. 
Övermätta gick vi till bilen för att åka hem till lägenheten. Det är så kul att visa upp den!
Vi placerade oss i soffan och vårdade ont i magen med grönt te och lyssnade på den bästa listan jag har på Spotify just nu.
Vi pratade resor, om att trivas hemma, om familj vi saknar när de bor långt borta och vi behöver dem, om religion och musik, om Norah Jones och att inte känna längtan till saker.
Jag berättade aldrig att jag hade ett breakdown på förmiddagen. Att jag satt i soffan och lipade över känslor som kom från ingenstans, triggade av en familjebild som inte existerat sen jag var sju och att jag kände mig så jävla hopplös. Men efter en dag med Emiilije var klumpen i magen som bortblåst och jag kände mig lugn igen. Det säger så mycket om människor som är bra för en.
ISA:

*kommenterar varje inlägg*, men jag måste bara säga att det verkar varit en himla fin dag. Plus att det är helt ok att breaka ibland. KRAM!

Svar: Bara kul med kommentarer ju. Och kram tillbaka!
Nastasja Thor

Jennifer:

Åh, älskar att se hur du hela tiden blir duktigare med kameran, så fint. Och jag håller med Isa, det är jätteok att må skit ibland, även om du är värd allt skratt i världen <3

Svar: <3 tack tack tack (tycker själv jag står helt stilla just nu...)
Nastasja Thor

Linn:

Du har så sjukt fina bilder på bloggen! Vilken kamera är det du använder?

Svar: Tack så mycket! :)) använder en Canon 500D :)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: