Stockholm, 1

Onsdag morgon steg jag upp, åt frulle, plattade håret, pussade Daniel hejdå och mötte snövirvlarna utomhus med böjt huvud och bister min. Promenerade halvtimmen till tågstationen och hoppade på fordonet som skulle ta mig till Herrljunga. Jag blev totalägd när jag märkte att första hållplatsen var Knalleland, det som ligger ca sju minuter från vår lägenhet. Oh well. Bytte tåg i Herrljunga, somnade och vaknade av att jag själv snarkade, hehe. Efter totalt fyra timmar var jag i huvudstaden!
Jag använde mig av appen Yelp! (supertips) och sökte efter La Neta som är DET lunchstället jag ville testa. Jag är en big time lover av mexikanskt och efter alla måltider Stockholms bloggerskor lagt ut var jag tvungen att ta mig dit.
Om en går ut ur centralstationen, ner för Klarabergsvägen så kommer en till Drottningsgatan. Gå ner för den tills du kommer till Barnhusvägen och till vänster så finner ni den här guldgruvan.
Två stora tacos, en dricka och obegränsat med ris, koriander, finhackad gullök och såser ingick i lunchpriset för 95kr. Köpte till guacamole som var helt överflödig då allt det andra var så gott. Superbra vegoalternativ dessutom!
Efter några vändor inne i de typiska klädbutikerna tröttnade jag och gick till ett fint Espresso House (gillar den kedjan alltså, det känns mysigt även om det är väldigt kommersiellt). Beställde in en stor cappu och läste min bok i flera timmar tills Frida ringde och sa att hon var påväg in för att möta upp mig!
Gick förbi den här grabben som ägde loss till Michael Jackson mitt på Drottninggatan.
Ställde mig här vid Åhlénshust och läste i solen tills Frida kom och sa att jag såg ut som en riktigt turist, haha.
Här är donnan va! Så himla fint att äntligen vara reunited.
Vi handlade ingredienser till pestopasta och hängde sedan i personalkollektivet där hon bor just nu.
Det diskuterades sjukhusyrken då hon och många av de andra i kollektivet är sjuksystrar, vad som är rimligt att buda på en lägenhet och en miljon andra saker under kvällens alla timmar. Dag ett, you got me longing for more.
chrissy:

asssssååå. la neta. TACK för att du tog mig dit! jag kommer nog cirka aldrig gå någon annanstans när jag ska äta ute nu. hehe.

Svar: ahmen fattar du hur mycket jag saknar't! och sällskapet var ju guld förstås <3
Nastasja Thor

ISA:

nä men huuuuh vilken fin dag! <3 stockholm-saknad här!!

Svar: Blir likadan när jag kollar på bilderna alltså!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: