Stockholm, 3 & 4

Det blev fredag och jag var nervig för jag skulle 1. hitta till en ny location, Medborgarplatsen (a.k.a Medis), på Södermalm och 2. träffa en svincool brud. Det visade sig att vi stod vid två olika uppgångar till tunnelbanan och jag fick ett sms som löd: "Jag är en rosa barbamamma!" varav jag kikade längre bort och fick syn på'na!
Det var alltså Chrissy YO jag skulle träffa! Har läst hennes blogg ett tag (det visade sig att hon läser min med, hihi) och följt varandra på instagram. Blev så jäkla glad när hon ba ville ses med. Vi promenerade i alla fall först till Louie Louie där det var smockfullt, använda oss av Yelp! igen och gick vidare till ett annat hipstrigt café.
Café String of course.
Vi valde ett fönsterbord, alltså, i fönstret och beställde veganlatte, cappu och förtäring.
Sen vart det början på en såndär dag där för varje samtalsämne en avverkar känner en att fa-an vad härlig person. Vi pratade om England, för där har vi en stor gemensam nämnare, om den färglösa halvfabrikatsmaten de insisterar på att äta, om publiv och crumpets. Vi snackade vegetarianism, feminism, varför det klassas som "manligt" att äta kött och ifrågasatte varför det är så jäkla svårt att bara få vara hur en vill. 
Sen inisterade gullet på att ta en bild på mig med, så här är jag i min vanliga mossgröna mysse och favvoskjorta.
Efter ytterligare en kaffe blev det kissepaus och kartläsning för vi skulle kika på sneakers till mig, såhär taggade!
Vi gick till någon SVINDYR butik och sket fullständigt i skorna och drog vidare till secondhandbutiker och styrde sedan stegen till the English Shop.
Glammig.
Jag blev hungrig igen och föreslog La Neta eftersom det finns superbra vegoalternativ och det är min nya favoritrestaurang. När klockan närmade sig eftermiddag var det dags att säga hejdå. Älskar internet och möjligheterna detta fenomen bringar ♥
Jag skulle ju faktiskt vidare på mer roligheter då Fridas bästa killkompis och fellow sjuksyster rullade in med bussen från Jönköping - hej hej Henke!
För att ladda inför kvällen stack vi till Prime Burger och trots att jag en timme tidigare tryckt i mig fyra tacos kunde jag inte missa det här. Mah god, bästa burgaren I MITT LIV! Och cheesy fries, som jag har dregglat över såna här på tumblr och helt plötsligt fanns de där framför mig!
Vi tog det extremt lugnt hemma i kollektivet med något gott glas framför mängder med Beyoncé-klipp och Poesi för fiskar.
Sen vart det dags att fixa i ordning sig.
Jag var färdig och försökte napa en stund.
Vi sprang ner till banan vid halv ett och var goa och glada hela vägen in till stan.
Frida hade peppat hela veckan för gayklubben vi skulle till, Candy. Typ en av livets bästa kvällar och efter en snabbsväng på Max somnade vi vid fem helt stendöda.
Lördagen började i slow-mo vid tolv med frukost och packning för min del. De här två göttisarna var mer motiverade än jag att äventyra, haha.
Men jag hängde såklart på och vi hoppade av banan i Zinkensdamm. Uppför en backe gick vi!
Till Skinnarviksberget. Vyn var helt fantastisk.
<3
 Och där vill jag avsluta för det var med två hela underbara personer i en stad som gjort en 180° i mitt tycke (från snobbstad till fylld till bredden med ++++). 
Frida:

ååååh saknar stockholm så mycket när jag ser vad alla gör där! ser ashärligt ut :)

Svar: åh jag med nu när jag åkt hem!
Nastasja Thor

chrissy:

ÅH vad du är fin! jag kände exakt samma. var också lite nervös innan vi sågs! men det släppte efter cirka 2 sekunder av fönsterfika med dig. fy fan vilken ball, klok, vettig & rolig person du är! längtar tills du kommer tillbaka till sthlm igen. <3

Svar: Känner bara: <3 Can't wait tills vi kan hänga igen!
Nastasja Thor

Sandra Leone:

Alltså bloggkompisar är så himla nice!

Svar: Det är fantastiskt!
Nastasja Thor

Vicky:

chrissy alltså <3 luv her. OCH vill också hänge med dej!!!! i sommar plsss

Svar: Men eller hur! Och jag med, we gotta make it happen!!! <3
Nastasja Thor

ISA:

Känner en stark kärlek till detta inlägg alltså!! Både louie och string är högt i topp här, åh vad jag ska hänga där i vår! :D
och detta är typ första (?) gången jag ser en pic på dig, himla fin du!

Svar: Men din göttegris! Louie såg underbar ut de 2 min vi vände oss om och kollade efter bord.

Jasså? Jag kanske har varit lugn i mitt selfiegame, ska ändra på det ;) tack snälla för så fina ord!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: