Thurs, Fri, Sat.

I torsdags förra veckan kom Jaqueline upp på efterlängtad middag och husesyn. En så himla rolig och omvänd grej att ha henne hos oss då jag alltid är hos henne annars. Det här är geniet som fixar mitt hår!
I fredags morse vaknade jag och log inför ännu en morgon med klar och ljusblå himmel. Ryaåsar såg ut att brinna i det brandröda morgonljuset.
Och bakom husen tvärs över gatan hängde det fluffiga molnet av rök som alltid bolmar ur någon skorsten där nere.
När jag kom hem så var hela Borås dränkt i eftermiddagssol och hela kroppen bara: "JAAA!". Daniel och jag åt räkor senare och gick på bio och såg Focus på kvällen; kan verkligen rekommendera den!
Lördag morgon och hallbordet vittnade om gårdagens bio-gotte. Surt är mitt favortgodis verkligen, det vattnas i munnen när jag tänker på't!
Vi tog bilen och åkte längs en väg jag aldrig varit på innan. Bromsade in och fick se två unghanar av rådjurssort stampa och stångas mot varandra vid sidan av vägen. Kunde bara tänka på Bambi.
Djurlivet är mäktigt alltså.
När vi sightsee:at färdigt längs vägen som går längs den vänstra sidan av sjön ni ser i bilden, svängde vi in vid Almenäs för att äta lunch.
Men det stod "Öppet alla dagar - semesterstängt!". 
Vi hittade en solvägg med lä ett par meter därifrån där vi funderade ut vad vi skulle äta istället. 
Det blev Pellefesken (= Särlakoket)! Vi satt i solen med den typiska bitande vårvinden som drog genom håret men njöt till fullo i alla fall.
Innan det var dags för mig att åka vidare tog vi en kaffe på balkongen hemma. Riktig lyx alltså. Blir helt kär i livet varje gång jag inser att vi har en!
När eftermiddagen kröp sig på tog jag bilen till mamma och beundrade hennes fyndade gardin. Ingen var hemma så jag gjorde det enda rätta: åt goda ostar ur kylen, proppade i mig resten av mina sura godisar och kollade på The Great British Bake-off.
Men anledningen till att jag var i Ulricehamn var ju egentligen för att träffa tjejerna. Så efter många sms fram och tillbaka tog jag mig ner till Marre.
Vi åkte sedan ner till ica för att köpa ingredienser till kvällsmaten. Himlen var såhär jäkla fantastisk!
Jag gjorde hamburgare till hela ligan och det var väl de enda få sekunderna det var tyst under hela kvällen, haha.
Mellofinalen var på tv och jag gillar det verkligen inte alls, men sällskapet var ju fint. Så med godis, burgare, chips och cola i magen somnade jag sedan vrålgott hemma hos mamma ett gäng timmar senare. 
Sara:

Åh älskar pastellhimmlar!

Svar: Men jag med!
Nastasja Thor

MalleC:

<3

ISA:

Det där var bara för fint. Kände en konstig saknad till småstäder, så mysigt på något sätt <3

Svar: Det är fint ibland alltså, men inte om en sitter fast.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: