London dag 2.

Jag vaknar sex timmar senare och undrar varför jag kan se bra. Javisst, linserna sitter i och ansiktet känns klabbigt av sminket jag inte tvättat av mig. Köket visar spår från gårdagen också och jag undrar om hela resan ska bestå av sömnbrist.
Det blir soligt den här dagen med och efter ett par glas vatten och glasögon en stund vaknar jag till liv.
Det är söndag = Brick Lane.
But first, coffee. På Shoreditch Grind dessutom, det ligger precis på hörnet vid Wes lägenhet så han är stammis. Inte konstigt heller med tanke på hur god deras latte är.
Inredningen är fräsch och deras stolar har till och med namnet utstansat i metallen. 
Vi väntar och jag tar ett steg tillbaka och föreställer mig ett liv där jag bor i en storstad, ser fram emot att gå till jobbet och går förbi mitt favoritcafé och köper mig en takeaway-latte. 
Vi tar bussen bortåt Brick Lane-hållet, köper oss varsin breakfastbun som vi äter, sittandes mot en husvägg med denna coola grupp spelandes i bakgrunden. Wes måste gå till jobbet och jag har hela dagen framför mig. 
Först: Columbia Road flower market. Precis lika galet som jag kommer ihåg det. Denna gång hade jag som mission att köpa ett par buketter till Wes och Joels lägenhet.
Jag valde snabbt innan jag tog mig ut. Hittade sedan två fantastiska koppar på Nôm och ett par skor hos ett par som stod och sålde sina kläder vid Brick Lane. Ville mest bli kompis med dem för de var så himla sköna? Gillar så mycket att prata med människor så, en får en snabb inblick i någons person och sedan är de gone forever.
Jag tröttnade på att bära runt på alla mina inköp så jag gick hemåt. Fixade i ordning de vackra rosavita blommorna jag alltid glömmer av namnet på och ställde in de vita tulpanerna i vardagsrummet. Efter en sväng uppe på Primark och inne på Co-op kollapsade jag hos Wes i en timme innan ett fint återförenande.
Nämligen med Malin! Hennes vän Paulina var också med och vi gick alla tre till Hoxton Grill för att äta.
Det var överskattad mat men vinet och sällskapet gjorde allt. De hade varit och sett The Lion King som musikal och vi snackade ikapp om jobb och sommarplaner.
Efter någon timme gick vi vidare i den kyliga kvällsluften.
Till the Nightjar som är ett sådant jäkla guldställe med live pianomusik och grymma drinkar. Paulina gick vidare och vi två stannade kvar och avnjöt varsin Glee Cup och garvade åt gamla minnen. En perfekt söndag kan jag säga!
 
idaklo:

så härliga bilder Nastasja!!! ser ut att ha varit en grym helg. och åh, jag var bara på GRIND i Holborn men minns speciellt att americanon där var så sjukt god! puss

Svar: Åh, tack goding!! Det är nog samma gäng som jag förstår det, så himla gott kaffe!! Puss.
Nastasja Thor

emiilije:

MEN så fint!!!!! Du är ju fantastisk.

Svar: Tack älskade du!!
Nastasja Thor

ISA:

Har också den där härliga bilden av hur jag ba droppar in på ett café och köper en stor takeaway sojalatte med någon extra avancerad twist varje morgon ;)

Svar: Haha så du verkligen blir en igenkänd stammis ;) skulle vara fint det, att ha ett sådant place att gå till!
Nastasja Thor

Jennifer:

Åh, SÅ fina bilder! Älskar smygbilden på Columbia Road flower market!

Svar: Tack fino <3
Nastasja Thor

Jennifer:

(p.s. nejlikor!! :*)

Svar: Just det!! Pusstack
Nastasja Thor

Daisy:

Men åh, London <3

Svar: London är bäst!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: