En blogglunch i Göteborg

Eftersom jag kommit fram till att jag är mest effektiv på morgonen gick jag upp i vanlig ordning denna tisdag och satte mig i biblioteket. Vanlig tid = halv sju. När klockan passerade tio packade jag ihop och styrde stegen mot resecentrum och det var såhär fint påvägen dit.
Jag tröttnar verkligen inte på trädens gulgröna skrud istället för sommarens lummighet, jag tycker den är mysigare på något vis.
Hela staden var tyst och Viskan stod stilla där jag gick längs med den. I den här byggnaden ska det tydligen bli lägenheter, det kan Borås behöva!
Den fuktiga luften gjorde min morgon-plattade lugg out of control och jag såg ut som jag sprungit till skolan med pannband typ. Men fint med dimma är det ju ändå.
<333
Jag mötte andra förmiddagsvandrande personer, inga jag kände dock.
Och så väntade jag på 100-bussen till Göteborg.
För jag skulle nämligen till Haga! När jag klev av vid Korsvägen visste jag inte alls vart jag skulle gå så jag spontanhoppade på en spårvagn, klev av vid Vasaplatsen och Google-mapsade mig hit. Obs, inte alls komplicerat ens!
Solen sken men det var riktigt röset i luften när jag promenerade runt i väntan på min lunchdate.
Här möttes vi på tips av en kompis och om ni är i krokarna - ÄT HÄR!
Det var nämligen heaven on a plate aka lyxbuffé för 99 pix (buffén var buffé på riktigt). Hummusen var to die for. Men vem åt jag med då?
Jo, den här donnan! Jag köpte nämligen på mig ett par extra Håkan-biljetter och när jag såg att Amanda inte fått tag på någon skrev jag och frågade om hon ville köpa min sista. Hon skulle passande nog till Göteborg just den här veckan så vi passade på att ses för att lämna över den. Lunchen drog iväg till 4+ timmar av prat om allt från bloggstrategier, marknadsföring, kameror och duktig flicka-syndromet till att flytta till större städer och högskoleutbildningar. Jag kan bara säga det igen, att bloggen har gett mig chansen att träffa så himla fina personer och Amanda är definitivt inget undantag <3
On Tueday I got a few hours in at Uni as I am as mentioned before, most effective in the morning. I then took a bus to Gothenburg, almost got lost when chancing in my choice of tram and using Google maps to get to Haga, a cosy place with loads of cafées and such. At En Deli I met my lunch date - the lovely Amanda - for a vegetarian buffé and chatted for houuuurs. The main reason for our meet-up was to sell a concert ticket to her and as she was in Gothenburg it great timing (she live's way way way up north in Luleå usually). I can't say it enough - this blog has given me the opportunity to meet so many amazing people, and Amanda was not an exception <3
ISA:

åh blogglunch. Underbart uttryck! älskar fö fuktiga luftens effekt på ens hår :OOO

Svar: Haha hårets eviga kamp mot vädret alltså!
Nastasja Thor

Anonym:

Snygg tjej!

Svar: Eller huur!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: