Hur en dag kan se ut i tre bilder

Det händer kanske hälften av dagarna i veckan att jag orkar styra upp en finfrukost men hundra procent av gångerna smakar det guld i munnen. En kopp kaffe eller te, en grapefrukthalva, smörgåsar med goda pålägg, såsom kokt ägg med salt och ost med gurka. Till detta försöker jag minnas att ta D-vitamin för att mäkta med mörkret!
Är jag ledig kan jag sitta i fotöljen och numera försvinna in i Illustrators värld. Om jag pluggar så sitter jag kanske här och läser om för mig helt obekanta saker. Tar jag en pluggpaus ligger jag nog utanför bild, i soffan, och ser på repriser av Greys Anatomy eller Private Practice på tv.
Om kvällarna hamnar jag här vid köksbordet med något varmt att dricka, några ljus tända, med allt jag brukar bära runt i min ryggsäck utspritt på bordet. Den senaste tiden har jag ritat en vandrare med ryggsäck, skissat på ett bokomslag, redigerat bilder, lärt mig Pen Tool, svurit över en bokanalys och lett så brett åt babyshower-bilderna ni fick ta del av igår.
 
Har ni haft för er något speciellt det senaste?
What a day can look like in three pictures
 
It happens roughly fifty percent of the week that I can be bothered to make a fancy breakfast like this, but I assure you that once hundrec percent of them taste like gold. A cup of coffee or tea, half a grapefruit, sandwiches with tasty toppings like boiled egg with salt and cheese with sliced cucumber.
 
If I'm free I'll sit in the chair and nowdays disappear into the world of Illustrator. If I'm studying I might sit here and read about things completely new to me. If I take a break from studying, I'll probably be outside the picture on the sofa, watching re-runs of Greys Anatomy or Private Practice on tv.
 
My evenings are usually spent here, by the kitchen table with something hot to drink, lit candles with everything I carry round in my rucksack spread out on the table. Lately I've illustrated a hiker wearing a rucksack, sketched my book cover, retouched photos, learned how to use Pen Tool, sworn over my book analysis and smiled widely about the babyshower pictures you saw yesterday.
 
Have you been up to anything special lately?
Vicky:

you had me at frukostbilden alltså. vanliga mackor med hyvlad svensk ost är en av de grejerna jag verkligen saknar allra mest <3333

Svar: Åh, men nu är det inte långt kvar till pågenlimpa och hushållsost! :D Önskar så att jag kunde komma upp och hänga <3
Nastasja Thor

ISA:

åh man vill ju sitta med dig där på kvällarna o dricka te och skriva med levande ljus <3

Svar: Det är verkligen så mysigt här hemma om kvällarna för jag erkänna :D
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: