Six pictures

»» Ibland hänger jag i Ulricehamn, som när jag umgicks med mamma för ett par veckor sedan. Vi diskuterade människors (konstiga? tragiska?) behov att sparka nedåt, vikten av att säga ifrån och varför det är är sån fruktansvärd acceptans av n-ordet i Sverige jämfört i England. 
»» Sometimes I hang out in Ulricehamn, like when I hung out with mum a few weeks ago. We discussed people's (weird? tragic?) need to kick down, the weight of saying no to things and why there is such a dreadful acceptance for the n-word in Sweden compared to England.
»» Frukostar har ätits, ibland hinner det ljusna och lampor behövs inte tändas för att få en bild. Som när jag åt tunna knäckebröd med goda pålägg, fil med bös och russin och säkert en kopp kaffe till.
»» Breakfasts have been eaten, sometimes when it's lightened up a bit outside so a lamp hasn't been needed to take a picture. Like when I had thin riveta with nice condiments, yoghurt with crunchy stuff and raisins and probably a cup of coffee with it.
»» I lördags gick en babyshower av stapeln som tjejgänget jag är en del av har planerat ett himla tag. Jag ansvarade för blöjtårtan och rullade blöjor någon timme en kväll. Blev jättenöjd får jag säga!
»» On Saturday, the babyshower the girl gang I am a part of have planned for ages, happened. I was in charge of the nappy cake, so I rolled a load for an hour and I am really happy with the result!
»» En av outfitfotografering med Rebecka under de senaste veckorna som jag blev så himla nöjd med då vi hittade en grym uppfart som backdrop. Älskar färgskalan i hennes kläder.
»» One of the outfit shoots with Rebecka during the past weeks where I was so happy with the result; we found a driveway that worked as a great backdrop with the colours in her clothes.
»» Måltider i dunklare tider behöver ofta vara simpla, för en orkar inte mer än det. Tortillabröd fyllda med riven ost, rödlök, stekt svamp och bacon, klämda i smörgåsgrillen. Med salsa (och helst guacamole också) till.
»» Meals in gloomier times often need to be simple, because it's all one can handle. Tortilla bread filled with grated cheese, red onion, fried mushroom and bacon, pressed in a sandwich grill. With salsa (and preferably guacamole too) to go with it.
»» Och sen har jag ju köpt en ny kamera! Har haft det i tankarna väldigt länge men inte riktigt kunnat motivera det tillräckligt mycket för mig själv, att jag förtjänade det. Men sen mindes jag att jag sparat pengarna själv och bestigit några enorma personliga berg i år. Behöver såklart öva väldigt mycket till innan jag är nöjd med min egen förmåga, men hoppas att jag ska utvecklas med den. Canon EOS 6D heter den och är en fullformatare med 20,2 megapixlar, tillsammans med ett 50mm f1.4; en uppgradering från min Canon EOS 500D jag haft de senaste fem åren.
»» And then I've bought a new camera! I've been thinking about it for ages but not really been able to motivate that I deserve it enough to buy it. But then I remembered that I've saved the money myself and climbed some massive personal mountains this year. I've got lots of practice left before I am happy with my own ability, but I am hoping to develop with it. It's a Canon EOS 6D and is a full-frame, 20,2 megapixel camera together with a 50mm f1.4 lens; an upgrade from my Canon EOS 500D I've used for the past five years.
Amanda :

ÅHHH den kameralyckan alltså <333

Svar: Eller hur! Så himla fin är den <3
Nastasja Thor

Sandra:

Vad roligt att du köpt en ny kamera! Det är ju verkligen en pirrig känsla att få lära känna en helt ny kamera :D

Svar: Håller helt med dig, som att hänga med en ny blivande bästis alltså :D
Nastasja Thor

chrissy:

nastasja du är verkligen SÅ värd en ny kamera! du får inte ha ens en sekunds dåligt samvete för att du köpt den åt dig själv - fotografi är ju DIN GREJ och det är självklart att du ska få lägga pengar på ditt intresse och enbart känna dig sprallig över det! är så så glad att du har en ny kameravän - längtar efter att få följa er nya bekantskap härinne på bloggen <3

Svar: Blir så himla glad över de här orden, Chrissy!! Gu vad fint skrivet <3
Nastasja Thor

Vicky:

fyyy tusan vilken lycka med ny kamera! så galet värd det är du. <33

Svar: <33 tack bästing!!
Nastasja Thor

ISA:

åh kan ana lyckan över sista bilden. <3 tyckte förövrigt din lilla tortillarätt där såg himla god ut!

Svar: Verkligen sån himla lycka! Och testa quesadillas, det är verkligen guld för sinnet.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: