A brutally beautiful foggy morning by lake Åsunden

Förra tisdagen kände jag mig ledig då vi skickat in vårt grupparbete kvällen innan och inte hade något i skolan förrän torsdagens seminarium. Jag bestämde att det skulle vara ett ypperligt tillfälle att besöka min hemstad, Ulricehamn för att komma ut ur lägenheten och hänga lite med saknade personer. Hela jag hade varit ett grått stressmoln det senaste så jag ringde min kusin Krista som har Mitt i Sjön, cirka det mest avslappnande stället jag vet, och kunde komma dit direkt. Perfekt att köpa ett gäng massager i förväg för sitt friskvårdsbidrag och kunna utnyttja dem när en behöver dem som mest. Jag fastnade på bryggan som leder ut till Kallbadhuset där hon befinner sig eftersom dimman låg tät över Åsunden och var bland det finaste jag sett. Kände bara hur klumpen i magen tinade bort och axlarna sjönk lite av bara detta (obs vet att jag behöver jobba på att inte stressa mig i onödan och har bokat kuratortid igen).
Last Tuesday I was free from having sent in our group assignment a day early and were off till Thursday's group discussion. I decided that going to my hometown Ulricehamn was the best idea to get out of the flat and hang out with some very missed people. I'd been a grey cloud of stressed the past week so I called my cousin Krista who has Mitt i Sjön, which is the most relaxing place I know, and could come by straight away for a massage. I got held up by this amazing view on the jetty out to her place on the lake. I could feel the ball of stress in my stomach kind of defrost and my shoulders relax just by looking at this (yes, I know I need to work on not stressing out so much and have booked a meeting with a therapist again).
Patricia Karlsson:

wow vad fint fångat!! :D

Svar: Tack snälla! :)
Nastasja Thor

Julia HW:

Riktigt fina bilder!

Svar: Tack så mycket Julia! :)
Nastasja Thor

Vicky:

magiskt babe.

Svar: Thanks love <3
Nastasja Thor

Stina - Tillvaron.se:

Verkligen brutalt vackert!

Svar: Jag ville aldrig gå in på massagen! Var så himla mäktigt :D
Nastasja Thor

Sandra:

Heeelt fantastiska bilder!

Svar: Taaaack Sandra! :D
Nastasja Thor

Jennifer:

MAGI!!!

Svar: <3!!! det var så fantastiskt.
Nastasja Thor

Emmie :

DU är så himla duktig på att fota Nastasja <3

Svar: Tack så så så mycket Emmie!! <3
Nastasja Thor

Jessica:

Åh vad fint och drömmigt det ser ut på bilderna!

Svar: Det var en helt fantastisk morgon! :)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: