Fredagslistan

Δ mjuka koftor att svepa in sig i / warm cardigans to wrap yourself up in
Δ att vara borta hela dagen och sedan verkligen längta hem och få landa i soffan /  being away all day and then really long to be home and chill out on the sofa
Δ pannkaksmidagar när vi står och lagar varsina berg av dem (vanliga till Daniel, glutenfria till mig) / pancake dinners when we're frying a pile each (regular ones for Daniel, gluten-free for me)
Δ telefonsamtal med vänner som kortar ned avståndet när en inte kan ses / phone calls wiht friends that shorten the distance between you when you can't meet up
Δ att säga nej till saker som stressar en, det är väldigt viktigt / saying no to things that stress you out, that's really important
Δ när en somnar på bussen någonstans och känner sig så extremt utvilad efteråt / when you fall asleep on the buss going somewhere and feel extremely rested afterwards
Δ ljus tända i hela lägenheten varje kväll / candles lit in the whole flat every evening
Δ luncher som drar iväg och blir en fem timmar lång pratstund / lunches that get drawn out to become a five-hour long chat
Δ sms från en pluggkompis som frågar om en vill ha kaffe idag med / textmessages from a study-buddy asking if one wants coffee today as well
Δ många likes på instagram (ofc är det kul!) / many likes on instagram (ofc it's fun!)
Δ lördagsmorgnar i morgonrocken med någon repris rullande på tv:n / Saturday mornings in the dressing gown with a re-run showing on tv
Δ att det liksom inte regnar, det är så förbannat skönt / that it's just not raining, it's so unbelievably nice
Δ kvällste och gospelmusik / evening tea and gospel music
Δ att ha börjat julhandla / having started Christmas shopping
lovisa:

alltså FINT. men det där på bussen händer aldrig mig. jag vaknar alltid med kletiga linser, nyvaket uttryck i ansiktet (läs: :O ) och andra charmiga detaljer. en gång fick jag t.e.x mittbena i ögonfransarna för jag hade suttit lutad med handen mot dem. det är verkligen mkt mkt fulare än vad det låter som. jag lovar

Svar: Haha, skrattade så högt rätt ut när jag läste det. Så många gånger som det hänt mig med, 100% relatable. Kombinationen av ofrivilligt dreggel och huvudet som liksom droppar upp och ner i sömnen = extremt ocharmig!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: