Allt går inte snett bara för att det inte går rakt.

Trigger warning: ätstörning / eating disorder
Jag bestämde mig för en sak i vintras: att inte längta bort min vardag. Hur kallt och slaskigt det än var så försökte jag verkligen hitta något bra med nuet. Det var liksom en fortsättning på en uppgift jag fick av min kurator förra året, att skriva ner tre bra saker varje dag. Det har hållt i sig och jag försöker hitta bra småsaker i vardagen fortfarande, det resulterar ju i fredagslistor varje vecka bland annat. Men jag är inne i en så himla tveksam period just nu ändå, där jag vantrivs i min kropp men inte vill träna när  jag har ångest över den. Det borde inte vara så. Cirkeln förblir ond när jag scrollar tillbaka till till bilder där jag idag tycker att jag var snyggare och bättre pga smalare, men sanningen är att självkänslan var lika låg då. Så himla dumt, eller hur? Jag försöker alltid hitta roten till det här, men det kanske är så att jag består av höga toppar, en okej medelnivå men även ganska djupa dalar.
Last winter I decided not to forget about my everyday life and long for everything else but to try and always find something good with the now. It was like an extension to a task my therapist set me, to every day list three good things. I've kept it going and that's what my Friday lists are all about. But I'm in a greyer stage at the moment where I hate my body and I don't want to work out when I have anxiety about the way I look. It shouldn't work that way. It's a bad circle as I scroll back to pictures from when I was better looking and better because I was thinner, but the truth is that my self-esteem was just as low then. Silly, huh? I'm always trying to find the reason to these thoughts, but maybe I just consist of high highs, an okay middle but also deep lows. 
 
Moa:

Så viktigt att njuta av sin vardag! Kramar till dig <3

Svar: Kram tillbaks!!
Nastasja Thor

Jennifer:

Du är ju så klok. Och jag är också inne i en period där jag har det så himla svårt att se det bra och fina med nuet. Huvudet är liksom hela tiden i framtiden, men det tär på hjärtat. Så himla mycket. Skickar tusen varma kramar och höstmys över havet och internet <3 Saknar dig så.

Svar: Men tusen miljoner jäkla kramar tillbaks <3 det är svårt ibland men det tunga molnet lyfter snart! Lovar. Miss you
Nastasja Thor

Anonym:

Your titel says it all honeypot! Love you loads ❤️ Keep looking forward but enjoy the moment xx

Svar: ❤️
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: