Intensiv pluggvecka toppad med härlig förkylning

Var i skolan måndag och onsdag för de sista föreläsningarna för året. Träffade Jenny innan föreläsningen i onsdags för att bita tag ytterligare i den sista uppgiften för året. Jag förlorade hoppet i samband med hungern så vi gick och åt. Passade även på att ta en fika på Divine innan genomgången av jQueryUI och stannade kvar i timtal efteråt. Vi gick därifrån med ett genombrott efter så mycket plugg och snorande, båda hur förkylda som helst.
Min tisdagslunch hemma bestod av en klassisk goding: tunnbrödsrullen. Jag kokade en potatis (skuren i småbitar tar det bara ca 10 minuter att bli mjuk) och gjorde mos. Lade skivad vitkål och strimlad rödkol på ett tortillabröd, lastade på mos, stekt korv, senap och ketchup och åt rubbet! Så enkelt och gott.
 
 
Torsdag spenderades här i närmre åtta timmar. Frukost, programmerande, lunch, programmerande.
Tänkte att en promenad i det otroligt fina vädret kunde vara en bra idé. Bara en kortis ner till Knalleland för att kolla mors dag-present. Köpte jordgubbar utanför Ekohallen och kände mig som döden när jag kom innanför dörrarna igen. Fortsatte med pluggandet, kom framåt och fick de himla rutorna i mitt spel att blinka. HURRAROP! Det tåls att nämna att det körs med ett hjälp en kompis, få hjälp av en kompis-system i den här kursen. Men måste säga att även om det är svinsvårt fortfarande så förstår jag mer saker nu än från början.
 
Gårdagen däremot, den började jag med ihärdigt testande och researchande för att göra färdigt mitt himla arbete tills jag gav mig själv ledigt vid lunch. För mycket stirrande på kod med en jobbig förkylning gjorde min hjärna helt resistant mot att ta emot mer information ändå. Brände av sju avsnitt Greys istället, värt. Åkte och köpte pizza till kvällsmat, drack lite rödpang som smakade himmel och kollade på Zootopia med Danielen. Klart slut på vardagarna!
 
Translation to English 
 
Monday and Wednesday were spent at uni with the last two lectures for the year. Met Jenny before to study, eat, drink coffee and then studied for hours after the lecture was over. We closed shop when we'd had a breakthrough though. The rest of the week has been spent home studying whole days with a stupid cold. One day I bought strawberries. Another day I ate the following:
 
- tortilla bread
- thinly sliced cabbage and red onion on top
- mashed potato
- fried sausage
- ketchup and mustard
 
→ all rolled up into a "thin bread roll". Usually the bread is rectangular and therefore easier to roll, but there aren't any gluten-free ones.
 
So a few breakthroughs later I am almost done with this last assignment for the year. Hoping to finish it today! It's important to mention there's been a help a friend, get help from a friend system in this course. But I've got to say that I understand more now than at the beginning of the course. Yesterday I gave myself an early weekend at lunch to watch seven episodes of Greys instead. Ate pizza for tea, drank som heavenly red wine and watched Zootopia with Daniel and then fell asleep to dream about coding again.
Kommentera inlägget här: