Om vädret, sista kursen för läsåret och ingen tid till annat

Godmorgon vart ni än befinner er. I skrivande stund sitter jag i morgonrock i soffan och ser att det är klarblå himmel och sol ute. Äntligen. Hoppas att det är likadant imorgon, för då fyller jag år. I måndags började vi vår sista kurs i vårt första år på Webbredaktörsprogrammet, Dynamiska Webbapplikationer heter den. Vi ska alltså lära oss JavaScript, att programmera och vår lärare öppnade introföreläsningen med "Det här kommer nog vara den svåraste kursen i programmet för er". Heh. Jag har dessutom ett ton bilder att redigera, foto- och blogglust men ingen tid till det. Nu måste jag frukostera, klä på mig och läsa ett kapitel om "Operators and Statements" i kurslitteratursboken. Glad onsdag!
 
Translation to English 
 
Good morning wherever you are. I'm writing this from the sofa, in my dressing gown and looking out at the completely blue sky and sun. Finally. I hope it's the same tomorrow as it's my birthday. On Monday we started our last course in this first year at the Web Editing programme. It's called Dynamic Webbapplications and we're learning to programme in JavaScript; our teacher started off by saying that it's probably going to be the hardest course in our programme. Heh. I've also got a tonne of pictures to edit, a lust to photograph and blog, but no time. Now I have to eat breakfast, get dressed and read a chapter about "Operators and Statements" in my course litterature. Happy Wednesday!
Kommentera inlägget här: