På tur på landsbygden, sorghantering, nya personer och hemma hos mamma

I lördags åkte jag med mamma, moster och vår kompis Eugenia till Kinna, Skene och Fritsla för lite olike bestyr. Jag var klädd i mina pinterestigaste färger och premiärade mina brillor. Efter en heldag ute bland folk landade jag och mamma hemma. Vi fick chans att prata lite om allt galet och sorgligt som hänt det senaste. Utan att gå in på detaljer så bor personerna i vår familj som fått jobbiga sjukdomsbesked, i England = avståndet ökar hjälplösheten till tusen.
Men att umgås kan ibland vara bra mitt i sorg så mamma bjöd upp några vänner. Det finns ett helt gäng internationella människor i lilla Ulricehamn och de har det senaste året börjat finna varandra. Här är Georgette, en fantastiskt rolig amerikanska som bara bubblar över med energi.
Och Iain! Han och hans pojkvän är australiensare och håller på att öppna upp gymkedjan Anytime Fitness runt om i Sverige (obs ej spons här heller). Så jäkla snäll person. Tycker alltid att det blir hemtrevligt att umgås med andra engelsktalande personer.
Nästa morgon vaknade jag och utsikten från mitt sovrumsfönster gjorde att jag insåg hur många hemkänslor jag har för denna plats.
Det åts frukost. Det finns alltid rökt lax, ägg och avocado hos mamma. Sån himla lyx!
Se, bästa personen som sällskap dessutom.
När mamma sen åkte iväg och tränade spenderade jag tid vid pianot med en kopp te. Det håller fortfarande på att stämmas, därav den öppna varianten av instrumentet. Rotade fram alla skolavslutningslåtar och påmindes av nystrukna kläder, blommande syrénträd och en lång väntande ledighet. 
Mamma kom hem helt uppstissad av träningen och gjorde sig i ordning för att skjutsa hem mig till Borås. Hejdå från mini-me i blont hår och typisk barnfotograferingsskrud. 
 
Translation to English 
 
Last Saturday I spent the day with mum, my aunt and our friend Eugenia. We went to places like Kinna, Skene and Fritsla to do bits and bobs. I was wearing my most pinteresty choice of colours and premiered my glasses. After a whole day with people mum and I landed a little at home, talking about the shit stuff that's been going on. Not going in to details, the two people in our family who have recieved difficult illness reports, live in England = distance making helplessness a thousand times worse. 
 
But hanging out with people can be good too so mum invited a few friends round. There are many international people in little Ulricehamn and they seemed to have started finding each other the past year. Georgette is American and has the most bubbly personality. Iain is Australian and just so kind. He and his boyfriend are starting up Anytime Fitness gyms around Sweden! The next day started off with a familiar view from my old bedroom window and a luxurious breakfast. When mum headed out to train I played the most nostalgic end-of-a-school-year songs on the piano and drank tea. When mum came back she kindly drove me home to Borås - bye from mini-me in blonde hair and typical child photo dress in the nineties.
Vicky:

å, my love. ta ordentlig hand om varandra. all kärlek <33

Svar: tack vicky <333
Nastasja Thor

chrissy:

gulligaste barnbilderna orkar inte <3 <3 <3 puss och kärlek lite extra mycket på er i dessa tider <3

Svar: Haha, ja, vi var rätt söta småkorvar! <3 tack fina du.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: