Tisdagsgran och veckans höjdpunkter

Godmorgon i realtid! Har tänt all julbelysning här hemma, sörplar kaffe och har skrivit *ta fram jultröjorna* på min att göra-lista för dagen. Har hemmaplugg framför mig tills föreläsningen börjar efter lunch i skolan. Det snöar ute och sen det började igår har det funnits lite mer julkänsla. Den här veckan är fin och innehåller teater med Julia, hejdådrinkar för Marie och Paula och adventshäng med tjejerna på lördag. Idag kommer säsong två av Skam ut på SVTplay också; jag trodde inte jag skulle tycka det var bra men är SÅ fast i det. Någon mer som kikar? Nu ska jag fixa frukost, glad tisdag på er!

ENGLISH
A real time goodmorning to you! I've turned on all of the Christmas lights at home, am sipping coffee and written *bring out the Christmas jumpers* on my to do-list for the day. I've got half a days home studies before the lecture starts at uni after lunch. It's snowing outside and there's some Christmas spirit since it started yesterday. This week is lovely and contains going to the theatre with Julia, goodbye drinks for Marie and Paula and advent chilling with the girls on Saturday. Today the second season of the Norweigan series SKAM (eng: SHAME) is out with subtitles too; I didn't think I was going to like it but I'm SO stuck. Anyone else who watches it? Now it's time for breakfast, happy Tuesday to you!
Carina:

Hehe hur manga jultrojor har du?? Jag har ingen - men har en massa jumpers from Norway some ar vintriga..!

Svar: Haha en var till mig och Daniel, köpte på Primark ;) de har ju faktiskt fina också!
Nastasja Thor

Vicky:

har bara sett två avsnitt! och är fortfarande i förnekelsestadiet ("kommer inte fastna"), men vi får väl se, hehe ...

Svar: Haha oh dear. Jag var mest optippad att fastna så om jag gör det så finns chansen för alla *sätter på e0204* heheh.
Nastasja Thor

Sandra Leone:

Åh jag hoppas verkligen att det kan komma lite snö hit också!

Svar: Jag håller tummarna för det med. Behöver inte ens vara mycket, men helst blir det massvis.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: