Röd måndag med löpsteg, cykeltramp och kompisdejt

När jag skriver detta värker fötterna efter tre jobbomgångar på väldigt hårda golv. Försöker ta så många timmar som möjligt för att få ihop cash till sommaren i och med att CSN inte betalas ut när vi inte går i skolan. Men det var inte det inlägget skulle handla om, utan min Annandag påskmåndag. Efter en sen frukost sprang jag till stan, mötte Julia och sprang till henne för att hämta min cykel. När jag trampat hem hade jag fått ett sms från Ida (↑) som frågade om jag ville ses på lunch.
 
Dusch! Fix! Ombyte! Cykeltur i vrålfart ner till Viskan och en efterlängtad pratstund med denna goding avnjöts. Hon bor i Göteborg men hänger lite mer i Borås nu pga sin boyfriend, vilket resulterar i sådana här spontana lunchtimmar. Egentligen har vi inte hängt alls mycket men ni vet när en har en så bra känsla om någon? Någon en ser fram emot att träffa, skrattar med varje gång och kan prata om både kul och tunga saker med. Så känner jag om Ida. Det är fint. 
 
 
When I'm writing this my feet are aching from three rounds of work on very hard floors. I'm trying to get in as many hours as possible to save money for summer as loans aren't paid out then. But hat's not what this post was going to be about. On Easter Monday I ran to town and met Julia, ran to hers and then biked home to see that I'd recieved a text from Ida (↑) about having lunch.
 
Shower! Makeup! Hair! Change of clothes! A bike ride at top speed down to Café Viskan and a long chat awaited. She lives in Gothenburg but her boyfriend lives here so she spends a bit of time in Borås too which now resulted in a spontaneous lunch. We've not really hung out a lot but you know when you have a good feeling about someone? When they make you laugh and you look forward to hanging out and the topics range between fun and heavy things. That's how I feel about Ida. Which is so nice.
Idaklo:

Nastasjaaaa<3 samma ord tillbaka till dig!!! tack för mys!

Svar: <3 vi får ses snart igen goding!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: