hundra år senare skriver jag ännu en gång

Hur länge sen var det jag åkte bort egentligen? Känns som jag varit på månen och vänt, massvis har hänt och jag har några timmars bloggläsning att ta igen! I Irland var det full rulle hela långhelgen men det var underbart. Bortsett från att vi körde runt i två timmar fredag morgon vid tvåtiden i Dublin var mindre roligt när vi skulle gå up fyra timmar senare. Skolbesöket blev dock hellyckat och alla var hur trevliga som helst; lärarna var sköna och eleverna svarade fint på mina frågor. Lördagen bestod av en massa shopping och jag lovar att jag skulle kunna gjort åt hela min lön och lite till men jag fick dra gränsen en bit innan dess tyvärr. På kvällen gick vi ut och åt på en italiensk resturang och efter det satt vi och drack några timmar på en pub. På söndagen bjöds hela släkten till familjen vi bodde hos hem till dem. Jag var verkligen "den där svenskan" men kul var det. Resan hem igår gick bra och jag hann till och med träffa lilla mormor som är här från England i en månad och hälsar på!

Idag har jag hämtat ut mitt körkort (som inte är asfult) och kört fram och tillbaka över hela stan med mormors saker från lägenheten. Pizza har jag ätit med, gott! Och jag har till och med städat upp på mitt rum och hängt in mina saker i gaderoberna, de gav lite nytt liv bland mina gamla plagg. Nu? SKITTLES OCH SALT&VINEGAR CHIPS!

S, x
BLONDYS:

nemen tack så mycket! Va rar du är :)

Kommentera inlägget här: