En helg, en spelning och en andra advent.

I fredags hämtade Johan och Robban upp mig och Daniel för att hänga i Göteborg. Vi fick sova hos Johans syster och började kvällen där med ett par glas vino medan Robban åkte hem för att svira om. Johan här!
Och Daniel <3
Vi mötte Robban, gick och åt och hängde sedan på Nefertiti där vi skulle se Alaska uppträda. En kväll jag sent kommer glömma där jag fick stanna på vägen flera gånger pga kunde inte sluta skratta och kippade efter andan. Somnade stenhårt vid fyratiden fortfarande fnissig.
På morgonen blev vi bjudna på go-frukost som Johan sprungit ner och köpt. Vi gick igenom kvällen framför skidorna på tv. 
Det var klarblå himmel och sol så vi passade på att ta en vända på stan innan vi skulle åka hem.
Åh, Göteborg <3
Vi var inne på Myrorna och Emmaus och jag önskar att jag haft flera timmar att prova kläder. Istället blev det köpt en skål och en kniv att öppna brev med. Lördagskvällen var spektakulärt seg där vi åt sushi i Ulricehamn och sen såg färdigt på andra Hobbit-filmen.
För igår, söndag, var det dags att bege oss till Göteborg igen. Helt sinnes vad det regnade från morgon till kväll.
Vi hade tagit på oss jultröjorna för att spendera dagen hos Johanna och Linus och adventsmysa.
Fredrik och Claes var där!
Det dracks julmust till adventsquizzet.
Första tävlingen var att dekorera varsin apelsin i finast mönster med nejlikor. Luktade så fantastiskt gott.
De hade bakat massor med gott till oss alla <3
Claes vann till slut pris för sin gris look-a-like!
Men Daniels var finast ändå.
Sen vet ni, var det dags för pepparkakshusbygge. Här är ett av lagen!
Jag var med i ett sjukt härligt team som samarbetade asbra.
Ett annat lag!
Så här fint blev vårt till slut och den tävlingen vann vi, woop!
Därefter vankades grötlunch (jag fick havregrynsgröt istället pga försöker gilla tomtegröt men GÅR EJ).
Inför den sista tävlingen som var att göra den finaste marsipangrisen. Ärligt talat, laget som vann gjorde de här (youtube-fuskarna, haha). 
Johanna, Claes Linus och Daniels "gris".
Vår gris döpte vi till Ior som inte riktigt orkade stå upp.
Så hen vilade på sitt äpple istället. En så jäkla bra söndag med så mycket julpyssel att det inte ens gjorde något att det ösregnade ute. Mer mer mer sånt!
Jennifer:

Haha, Ior-grisen!! <3 Och SÅ mysigt med pepparkakshusbak!!

Svar: Men eller hur! Jag har inte gjort sånt här sen jag var ett barn (kommer ej ihåg) och det var så mysigt!
Nastasja Thor

Emmy's Life:

Oj ni har hunnit med mycket! Jag vill också göra pepparkakshus :(

Svar: Verkligen full fart, haha. Åk och köp grejer och planera in till helgen! :)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: